.
Ο Trevor Paglen με το έργο του ασκεί έλεγχο στην κρατική εξουσία και το στρατιωτικό-βιομηχανικό σύμπλεγμα, διερευνώντας τη γεωγραφία και την αισθητική του αμερικανικού κρατικού μηχανισμού παρακολούθησης. Η φωτογραφική προσέγγισή του αποκαλύπτει μυστικές και κρυφές όψεις αυτού του μηχανισμού και καθιστά ορατά όσα παραμένουν σκοπίμως αφανή. Πρόκειται για τα «γνωστά άγνωστα» του σημερινού κόσμου μας. Εγκαταστάσεις παρακολούθησης των ΗΠΑ και της Μεγάλης Βρετανίας, όπως είναι η NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall (Βάση παρακολούθησης της NSA/GCHQ στο Bude της Κορνουάλης) ή οι Μαύροι Τόποι, όπως στο NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany (Σύμπλεγα Dagger της ΝSA, Griesheim, Γερμανία), κρυφά κέντρα κράτησης δηλαδή στα οποία οδηγούνται άνθρωποι χωρίς να τους έχουν απαγγελθεί κατηγορίες και χωρίς οι ίδιοι να έχουν πρόσβαση σε νομική συνδρομή. Τα εκ πρώτης όψεως ανώδυνα αφηρημένα φωτογραφικά τοπία του Paglen, όπως το NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States (Σημείο Διέλευσης καλωδιών οπτικών ινών, παγιδευμένο από την ΝSA, Παραλία Μάστικ, Νέα Υόρκη, ΗΠΑ) καθιστούν ορατές τις κρυφές τεχνολογικές υποδομές που ορίζουν τη ζωή δισεκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο και αποκαλύπτουν την υλική διάσταση των κατά τα άλλα αφανών παγκόσμιων δικτύων. Η συγκεκριμένη ειδυλλιακή παραλία έχει στο υπέδαφός της έναν από τους βασικότερους κόμβους οπτικών ινών.
Ο Trevor Paglen στο έργο του συμπλέκει τη δημιουργία εικόνων και γλυπτών, την ερευνητική δημοσιογραφία, τη συγγραφή κειμένων, τη μηχανική και πολλά ακόμα γνωστικά και καλλιτεχνικά πεδία. Ο Paglen έθεσε ένα έργο του σε τροχιά γύρω από τη Γη, σε συνεργασία με την Creative Time και το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, συνέβαλε στην έρευνα και τη διεύθυνση φωτογραφίας της βραβευμένης από την Αμερικανή Ακαδημία Κινηματογράφου ταινίας Citizenfour και δημιούργησε ένα ραδιενεργό δημόσιο γλυπτό για την αποκλεισμένη ζώνη της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία. Είναι συγγραφέας ενός πλήθους βιβλίων και άρθρων, με θεματολογία που περιλαμβάνει την πειραματική γεωγραφία, την τεχνητή νοημοσύνη, τα κρατικά μυστικά, τη στρατιωτική γλώσσα των συμβόλων, τη φωτογραφία και την εικαστικότητα.
>>
Trevor Paglen’s work investigates state power and the military industrial complex by exploring the geography and aesthetics of the American surveillance state. His lens-based practice reveals their clandestine and hidden aspects, and renders visible the things that are intended to remain unseen. These are the ‘known unknowns’ of our world: US surveillance agencies such as the NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall shown here, or Black Sites, such as the NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, covert jails where prisoners, not charged with any crime and with no legal recourse, are held. Paglen’s seemingly innocuous abstract landscape photography, such as NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, NSA Mastic Beach, New York, exposes a covert technological infrastructure that determines the lives of billions of people all over the world, rendering visually apparent and revealing the massive physical infrastructure of seemingly invisible global networks. Below this idyllic beach is one of the biggest fibre-optic landing sites.
Trevor Paglen’s work combines images and sculptures, investigative journalism, writing, engineering and many other fields. Paglen launched one of his projects into orbit around the Earth, in collaboration with Creative Time and the Massachusetts Institute of Technology, contributed to the research and cinematography of the Academy Award-winning film Citizenfour, and created a radioactive public sculpture for the Fukushima exclusion zone in Japan. He is the author of numerous books and articles on topics that include experimental geography, artificial intelligence, state secrets, military sign language, photography and visuality.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021