.
Το έργο της Sasha Streshna συνομιλεί με την ιστορία της δυτικής ζωγραφικής και πραγματεύεται αναπαραστάσεις βίας και εξουσίας, σχολιάζοντας συχνά τις διαδικασίες μυθοποίησης ιστορικών συμβάντων. Στη θεματολογία της επανέρχεται η λεγόμενη δημόσια ιστορία, δηλαδή ο τρόπος με τον οποίον ανασυγκροτείται και αποτυπώνεται το παρελθόν στη δημόσια σφαίρα. Ο προβληματισμός της για την κατασκευή της ιστορικής αφήγησης την έχει οδηγήσει συχνά στην έρευνα παλαιών σχολικών εγχειριδίων της Σοβιετικής Ένωσης. H σχολική εκπαίδευση εξάλλου έχει κεντρική σημασία για την εσωτερίκευση των μηχανισμών του κράτους από τους πολίτες. Το έργο 1775, αντλημένο από σοβιετικό σχολικό εγχειρίδιο, δείχνει το γκρέμισμα ενός έφιππου ανδριάντα. Χωρίς άλλη αναφορά, εκτός από το αινιγματικό 1775 του τίτλου, το έργο φέρνει στο μυαλό το θέμα της από-αποικιοποίησης, τις σημερινές αποκαθηλώσεις αγαλμάτων και το ξέσπασμα της συσσωρευμένης οργής απέναντι στη δημόσια μνημειοποίηση της έμφυλης ή φυλετικής καταπίεσης. Οι Χερέρο, που δίνουν το όνομά τους στο έργο Herero, είναι λαός της Νότιας Αφρικής. Το 1904, οι Χερέρο υπήρξαν θύματα συστηματικής εθνοκάθαρσης που επιχείρησαν οι Γερμανικές αποικιακές δυνάμεις. Ήταν μια από τις πρώτες πράξεις του γερμανικού ιμπεριαλισμού. Τέλος, το έργο Where did Mr. President go? με τις χρωματικές επιλογές, την προοπτική του και το ανοιχτό laptop δεν φαίνεται να διατυπώνει τόσο την αγωνία για μια απώλεια όσο μια παιγνιώδη ευχή για την αποδόμηση των έμφυλων και πολιτειακών χαρακτηριστικών της εξουσίας.
Η Sasha Streshna γεννήθηκε το 1987 στο Λβιβ στην Ουκρανική Σ.Σ.Δ και από το 1999 ζει στην Αθήνα. Η καλλιτεχνική της πρακτική και έρευνα αφορούν την αναπαραστατική ζωγραφική και τα υλικά της είναι το λάδι και ο καμβάς. Το σύνολο της δουλειάς της έχει ως αναφορά τη δυτική παράδοση του ιστορικού πίνακα, ενώ μερικές από τις βασικές θεματικές είναι οι αναπαραστάσεις της βίας και της εξουσίας.
>>
Sasha Streshna’s work is a dialogue with the history of western painting and investigates depictions of violence and power, while commenting on the processes of myth-making behind historical events and figures. She often returns to the theme of so-called public history, the way in which the past is reconstituted and registers in the public sphere. This has led her to extensive research into old school textbooks from the former Soviet Union. School education is indeed central to the internalisation of state mechanisms. The work 1775, also derived from a Soviet school textbook, shows the toppling of an equestrian statue. Without any other reference besides the enigmatic ‘1775’ of its title, the work brings to mind the issue of de-colonisation, current demolition of contested statues and the outbreak of accumulated rage against the public commemoration of gender or racial oppression within western democracies. The Herero, who lend their name to the work Herero are a people from Southern Africa. In 1904, the Herero were the victims of a systematic ethnic cleansing carried out by the German colonial forces. It was one of the first acts of German imperialism. Where did Mr president go? through its choice of colour and use of perspective, is not so much an expression of agony in the face of an absent authority, but more a playful wish for the deconstruction of the gendered and governmental aspects of authority.
Sasha Streshna was born in 1987 in Lviv in the Ukrainian SSR and has been living in Athens since 1999. Her artistic practice and research concern representational painting and her materials are oil and canvas. Her work focuses on the western tradition of historical painting, while some of the main themes are representations of violence and power.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021