Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022

[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]

.

H εγκατάσταση Shepherds (Ποιμενικοί) της Stéphanie Lagarde έχει τη μορφή ενός γραφείου υποδοχής. Το έπιπλο είναι επενδεδυμένο με το προστατευτικό υλικό που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτές σκύλων για να μην τραυματίζονται. Το έργο πραγματεύεται ψηφιακές προσομοιώσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα που έχουν  ως αντικείμενο τις κρατικές στρατηγικές ελέγχου του χώρου. Η μελέτη προσομοιωμένων συμβάντων αποκαλύπτει ένα κρίσιμο χάσμα μεταξύ της εκπαίδευσης και της πραγματικότητας: οι ασκήσεις δεν λαμβάνουν υπόψη ότι το ανθρώπινο σώμα είναι ευάλωτο και παραβλέπουν την υλικότητα της σάρκας, την αληθινή βία και τη φύση των ανθρώπινων συναισθημάτων. Το περιβάλλον της προσομοίωσης είναι μια ηπιότερη εκδοχή της πραγματικότητας και δημιουργεί γενικευτικές αναπαραστάσεις των διαδηλωτών ή των εχθρών του κράτους. Στην υποδοχή της έκθεσης Statecraft, το έργο καλωσορίζει τον θεατή εισάγοντάς τον σε μια προβληματοθεσία επάνω στον έλεγχο και την αστυνόμευση, θεμέλιους λίθους του κρατικού μηχανισμού.

H εικαστικός και κινηματογραφίστρια Stéphanie Lagarde γεννήθηκε στη Γαλλία το 1982. Ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Στο έργο της πραγματεύεται στρατηγικές οικειοποίησης και οργάνωσης του χώρου μέσα από συστήματα αντικειμένων, γλωσσών και ανθρώπινων όντων. Στα φιλμ της, που απηχούν αρχαίες μνημονικές τεχνικές, η Lagarde συλλέγει συγκρουσιακές αφηγήσεις μέσα από ήχους, εικόνες και κείμενα που αντλούνται από ιστορικές ή μυθοπλαστικές πηγές, από τον φυσικό ή τον ψηφιακό χώρο, παλαιότερες ή και σύγχρονες.

lagardestephanie.com

>>

Shepherds by Stéphanie Lagarde takes the form of a reception desk, which is covered in the protective material used by dog trainers to avoid injury. The work is an installation that revolves around digital simulations or training phases of strategies in state control of public space. The research on simulative events reveals a critical and crucial gap between training and reality. The vulnerability of the human body is not accounted for in the virtual training, thus creating a softer version than reality that omits the materiality of the flesh, real violence, and the nature of human emotions. As such, the simulation becomes a generalised representation of protesters and enemies of the state. As a precursive work in the exhibition Statecraft, the work welcomes the viewer by introducing them to both cornerstones of the state mechanism:  control and policing.

Born in France in 1982, Stéphanie Lagarde is a visual artist and filmmaker who lives in Paris. Through her work she addresses strategies of appropriation and organisation of space through systems of objects, languages and human beings. In her films, which echo ancient mnemonic techniques, Lagarde collects conflicting narratives through sounds, images and texts drawn from physical or digital space, the past and contemporary historical or fictional sources.

lagardestephanie.com

 

 


 

ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS

EL / EN