[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]
.
O Βαγγέλης Βλάχος βρήκε τυχαία στην υπαίθρια αγορά στο Μοναστηράκι το σύνολο του φωτογραφικού αρχείου της εφημερίδας Ελεύθερος Κόσμος, μιας ακροδεξιάς εφημερίδας που είχε κλείσει το 1982. Οι τελευταίοι μήνες έκδοσης της εφημερίδας συνέπιπταν με τους πρώτους μήνες διακυβέρνησης της Ελλάδας από το σοσιαλιστικό κόμμα ΠΑΣΟΚ, που είχε κερδίσει τις εκλογές με το σύνθημα Αλλαγή. Στο τότε πολιτικό περιβάλλον η «Αλλαγή» υποσχόταν δικαίωση των αδύναμων κοινωνικών ομάδων, υπόσχεση κοινωνικής δικαιοσύνης, ισονομία κτλ. Στο έργο 1981 (Allagi) παρατίθεται το σύνολο του φωτογραφικού αρχείου της εφημερίδας από τον Οκτώβριο του 1981 μέχρι το κλείσιμο του εντύπου, τον Ιούνιο του 1982. Η τήρηση της αδιατάρακτης ημερολογιακής διάταξης για τους εννέα αυτούς μήνες είναι το μόνο κριτήριο επιλογής για την παρουσίασή τους. Ένα ευρύ φάσμα γεγονότων από την εγχώρια και διεθνή πολιτική επικαιρότητα, το κοινωνικό και το αστυνομικό ρεπορτάζ, καλλιτεχνικές ειδήσεις και μορφές από τις στήλες των κοσμικών και της ποπ κουλτούρας, συγκροτούν έναν αποδελτιωμένο κι αδιαμεσολάβητο ερευνητικό φάκελο, χωρίς κανένα άλλο φίλτρο ιεράρχησης. Με την Greeklish Αllagi ο Βαγγέλης Βλάχος αναφέρεται πρωτίστως στην ανάγκη του κράτους να διασφαλίζει τη συνέχεια και την επιβίωσή του, παρά τις υποτιθέμενες ρήξεις και τις φαντασιακές τομές και «αλλαγές».
Ο Βαγγέλης Βλάχος γεννήθηκε το 1971 στην Αθήνα, όπου ζει και εργάζεται. Το έργο του περιλαμβάνει εγκαταστάσεις, βίντεο, φωτογραφίες και αρχειακό υλικό, τα οποία μελετά, αναταξινομεί και επεξεργάζεται για να επισημάνει, να αποσιωπήσει ή να παραποιήσει τις αφηγήσεις που παράγουν. Μέσα από μια αρχαιολογική θεώρηση των υλικών αντικειμένων και των συμβόλων, των αρχειακών θραυσμάτων και των τεκμηρίων, ο Βλάχος μελετά ιστορικά γεγονότα και τις εγγραφές τους στη συλλογική μνήμη και προτείνει νέους τρόπους ανάγνωσης και ερμηνείας των κυρίαρχων αφηγήσεων.
>>
Vangelis Vlahos discovered the photographic archive of Eleftheros Kosmos (“Free World”), a Greek far-right newspaper that went out of print in 1982, completely by chance at the open-air market of Monastiraki, Athens. The newspaper’s final months coincided with the first months of PASOK’s socialist government whose political slogan was ‘Allagi’ (Change). In the political climate of the day, Allagi came with promises of social justice, equality, and support for society’s most vulnerable. The work 1981 (Allagi) includes the newspaper’s entire photographic archive from October 1981 to its closure in June 1982. This uninterrupted nine-month chronological sequence is the installation’s only organising principle. All manner of events related to domestic and international politics, reports on crime and social issues, cultural events and features on celebrities from the society pages and the annals of popular culture, come together as an unmediated research index into the period without any hierarchical intervention. Through the Greeklish term Allagi, Vangelis Vlahos’s primary reference is the state’s need to secure its continuation and survival, despite a series of perceived interruptions, imaginary ruptures and ‘changes’.
Vangelis Vlahos was born in 1971 in Athens, where he lives and works. His work includes installation, videos, photographs and archival material, which he studies, rearranges and edits to bring forth, silence or distort the narratives they produce. Through an archaeological perspective upon material objects and symbols, archival fragments and evidence, Vlahos examines historical events and their inscriptions on collective memory and proposes new ways of reading and interpreting dominant narratives.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021