.
Στο Monochromes (Μονοχρωμίες) η Cristina Lucas έχει συγκεντρώσει χιλιάδες εταιρικά λογότυπα που βρήκε στο διαδίκτυο, αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον της, τα οποία στη συνέχεια ταξινόμησε με βάση το χρώμα τους. Όταν κανείς τα κοιτάζει από απόσταση, δημιουργούν την ψευδαίσθηση μονοχρωματικών ζωγραφικών έργων. Ωστόσο, από κοντά μπορεί κανείς να διακρίνει χιλιάδες γνωστά λογότυπα σε αλλεπάλληλες επιστρώσεις. Το έργο παραπέμπει υπαινικτικά στις θεωρίες χρωμάτων του Γκαίτε, της Ρωσικής Πρωτοπορίας και του Bauhaus, τις οποίες η βιομηχανία του ντιζάιν αξιοποιεί στο χτίσιμο εμπορικής ταυτότητας και δημόσιας εικόνας. Τα ιδρύματα και οι οργανισμοί επενδύουν πολύ κόπο και κεφάλαια προκειμένου να περάσουν λανθάνοντα μηνύματα στους καταναλωτές. Σκοπός τους είναι κάθε φορά που οι καταναλωτές βλέπουν τα λογότυπα, να ενεργοποιούνται συναισθήματα, ανεξάρτητα από την αγορά ή μη του προϊόντος. Τα λογότυπα των περισσότερων εταιρειών στο έργο της Lucas είναι άμεσα αναγνωρίσιμα σε όλο τον πλανήτη, συχνά διαθέτουν μεγαλύτερη ισχύ από τις κυβερνήσεις, ενώ έχουν την ικανότητα να διαμορφώνουν τις διεθνείς και τοπικές πολιτικές προς όφελός τους.
Η Cristina Lucas γεννήθηκε το 1973 στη Χαέν της Ισπανίας. Ζει και εργάζεται στη Μαδρίτη. Είναι πολυμεσική καλλιτέχνις και καταπιάνεται με φωτογραφία, βίντεο, σχέδια, γλυπτική και εγκαταστάσεις. Μέσα από αυτό το ευρύ πεδίο μέσων, επιχειρεί να επικοινωνήσει με το κοινό με χιουμοριστικό, ευαίσθητο αλλά και πολιτικά κριτικό τρόπο. Ενδιαφέρεται για τις δυναμικές της εξουσίας και κοινωνικά ζητήματα, όπως είναι τα ιστορικά και πολιτισμικά στερεότυπα, η οικολογία και ο ηγεμονικός ρόλος της πατριαρχίας και της θρησκείας.
>>
In Monochromes, 2016, Cristina Lucas brings together thousands of corporate logos that she found on the internet and around her, which she then organises by colour. Seen from a distance, they create the illusion of monochromatic paintings, but upon closer inspection one recognises thousands of familiar logos layered on top of one another. The work makes subtle references to colour theories developed by Goethe, the Russian Avant Garde and Bauhaus, which the design industry deploys for branding and publicity. All these institutions invest great effort and resources in the creation of subliminal messages. The aim is for the logos to trigger certain emotions in consumers, regardless of the product they are selling. The majority of the multinational corporations depicted in Lucas’s works, such as McDonalds, Coca-Cola, BP and Amazon, whose logos are instantly recognisable across the globe, often hold more power than governments and have the ability to mould international and local politics to their advantage.
Cristina Lucas was born in 1973 in Jaen, Spain and lives and works in Madrid. She is a multidisciplinary artist, working with photography, video, drawings, sculpture and installations, in which she reflects upon the structures of power. Using a wide variety of media, she attempts to engage with the audience in a humorous, sensitive, yet socially and politically critical way. Lucas is often interested in social issues such as historical and cultural stereotypes, ecology and the hegemonic role of patriarchy and religion.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021