.
Η Ella Littwitz έχει ισραηλινή ιθαγένεια και εξαιτίας αυτής δεν μπορεί να ταξιδέψει σε όλες τις χώρες. Το έργο της The Unknown Land of the South (Η Άγνωστη Γη του Νότου) πραγματεύεται τη συγκεκριμένη συνθήκη. Το γλυπτό αποτελείται από χώμα που προέρχεται από τις είκοσι τέσσερις χώρες που της αρνούνται την είσοδο λόγω της εθνικότητάς της. Τα χώματα διατάσσονται κυκλικά και ακολουθούν τους μεσημβρινούς μιας υδρογείου. Μέχρι σήμερα, η Littwitz έχει καταφέρει να παρουσιάσει χώμα μόνο από δεκαεπτά χώρες. Είτε για τεχνικούς είτε για νομικούς λόγους, στάθηκε αδύνατο να συγκεντρώσει χώμα από τις άλλες επτά. Οι συνεργάτες που της προμήθευσαν το χώμα συχνά χρειάστηκε να θέσουν σε κίνδυνο τη ζωή τους για να το εξάγουν από τη χώρα προέλευσής του. Η Littwitz θα συνεχίσει την προσπάθειά της να συγκεντρώσει χώμα από τις χώρες που λείπουν, ώστε να μετατρέψει την ουτοπική της «Άγνωστη Γη του Νότου» σε μια ποιητική πραγματικότητα. Το γλυπτό χρωστά το όνομά του στη θρυλική Terra Australis Incognita των μεσαιωνικών χρόνων, μια υποθετική ήπειρο την οποία είχε συλλάβει για πρώτη φορά στην αρχαιότητα ο Πτολεμαίος. Σύμφωνα με τον Πτολεμαίο, οι ήπειροι του βορείου ημισφαιρίου θα έπρεπε να εξισορροπούνται από μια αντίστοιχη εδαφική έκταση στον νότο.
Η Ella Littwitz γεννήθηκε το 1982 στο Ισραήλ όπου ζει και εργάζεται. Στα γλυπτικά της έργα, τα σχέδια και τις εγκαταστάσεις διερευνά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά τοπία. Η καλλιτέχνις διασχίζει τα πεδία της αρχαιολογίας, της βοτανολογίας, του πολιτισμού και της πολιτικής μέσα από μια αρχειακή προσέγγιση που φέρνει στην επιφάνεια τους μηχανισμούς πίσω από έννοιες όπως η εθνική ταυτότητα και τα γεωγραφικά όρια.
As a consequence of her Israeli nationality, Ella Littwitz is denied entry into 24 countries. Her sculptural work, The Unknown Land of the South, is an examination of this prohibition. The sculpture consists of a new piece of “land” composed from the soil of the 24 countries denying Littwitz’s entry because of her nationality. Up until now, Littwitz can only include the soil from 17 countries. For technical or legal reasons, it has been impossible to gather it from those other seven countries. Some of the collaborators who have supplied her with the soil had to put themselves at risk to get it out of the country of origin. Littwitz will continue trying to collect soil from the missing countries, so as to turn her utopian Uknown Land of the South into a poetic reality. The sculpture derives its name from the legendary Terra Australis Incognita, a hypothetical continent first imagined in antiquity by Ptolemy. According to Ptolemy, the continents in the Northern Hemisphere should be balanced by an equal landmass in the South.
Ella Littwitz was born in 1982 in Israel, where she lives and works. In her sculpture, drawings and installations she investigates political, social, and cultural landscapes. Littwitz’s comprehensive artistic research explores archaeology, history, botany, culture and politics through an archival approach, bringing forward the mechanisms behind the notions of national identity and geographical borders.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021