.
Η ενότητα Burnout (Κάψιμο) του Thomas Klipper αποτελείται από ενενήντα σχέδια με κάρβουνο. Τα σχέδια απεικονίζουν διάφορα σημεία στη Γερμανία όπου έχουν γίνει ακροδεξιές επιθέσεις εναντίον προσφύγων και ατόμων που αιτούνται άσυλο. Πρόκειται για πράξεις εμπρησμού και τυφλής οργής, στενόμυαλης ξενοφοβίας, ρατσισμού και εθνικιστικού φανατισμού. Τα τραχιά, ασπρόμαυρα σκίτσα του Kilpper, που βασίζονται σε φωτογραφίες από εφημερίδες, απεικονίζουν καμένα σπίτια, καπνούς, φλόγες και πυροσβέστες, κυρίως σε νυχτερινό φόντο. Επιλέγοντας να αποδώσει σε άσπρο και μαύρο τα σχέδιά του, επιτείνει τη δραματική έντασή τους. Τα υλικά που χρησιμοποιεί σχετίζονται με τα θέματά του, καθώς το κάρβουνο είναι προϊόν καύσης του ξύλου και το χαρτί είναι ευάλωτο και εύφλεκτο. Σε κάθε σχέδιο αναγράφεται το όνομα του τόπου όπου έγινε η επίθεση – ως επί το πλείστον σε αγροτικές κοινότητες. Τέτοιες μικρές, απομονωμένες κοινότητες εύκολα αποτελούν εύφορο έδαφος για την καλλιέργεια του εθνικισμού και ενός παράλογου φόβου για το άγνωστο. Για την εχθρική συμπεριφορά, ωστόσο, δεν ευθύνεται πάντα μόνο ο φόβος· συχνά δεν ζητείται η γνώμη της κοινότητας για την εγκατάσταση των νεοφερμένων και αυτό δημιουργεί αισθήματα ματαίωσης. Ο τίτλος Burnout διατηρεί τη διπλή σημασία της λέξης, καύση και συγχρόνως εξάντληση και υπερκόπωση.
O Thomas Kilpper ζει και εργάζεται στο Βερολίνο και το Μπέργκεν της Νορβηγίας. Η δουλειά του, που βασίζεται κυρίως σε επιτόπιες παρεμβάσεις, περιλαμβάνει μια ποικιλία μέσων: εγκαταστάσεις, γλυπτική, γραφιστικές τέχνες, φωτογραφία και βίντεο. Σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Νυρεμβέργης και στο Ινστιτούτο Τέχνης Στάντελ της Φρανκφούρτης. Τα εγχειρήματά του εμβαθύνουν σε ποικίλα κοινωνικά ζητήματα και πεδία συγκρούσεων. Από το 2006 διευθύνει το after the butcher, μια ανεξάρτητη γκαλερί στο Βερολίνο. Ταυτόχρονα, διδάσκει τέχνες και χαρακτική στο Τμήμα Τεχνών, Μουσικής και Ντιζάιν του Πανεπιστημίου του Μπέργκεν.
>>
Thomas Kilpper’s Burnout consists of ninety charcoal drawings. The drawings are of various locations, mostly rural, in Germany where far-right attacks have occurred against refugees and asylum seekers. These are acts of arson fuelled by blind rage, xenophobia, racism and nationalist fanaticism. Kilpper’s rough black-and-white sketches -which are based on newspaper photographs- depict burning houses, smoke, flames and firefighters, against a predominantly nocturnal background. By rendering his drawings in black and white, he increases their dramatic intensity. The materials he uses are related to his subject matter, as charcoal is a product of burned wood, and paper is vulnerable and flammable. Each drawing is marked with the name of the place where the attack occurred. Such small, isolated communities can easily become fertile ground for nationalism and an irrational fear of the unknown. Fear alone, however, is not always responsible for hostile behaviour. The community’s views about the settlement of newcomers are often not discussed, generating feelings of frustration and mistrust. The title Burnout maintains the double meaning of the word, burning but also exhaustion and overwork.
Thomas Kilpper lives and works in Berlin and Bergen, Norway. His work, mainly on-site interventions, incorporates a variety of media: installations, sculpture, graphic arts, photography and video. He studied at the Academy of Fine Arts in Nuremberg and at the Ständel Art Institute in Frankfurt. His projects delve into a variety of social issues and areas of conflict. Since 2006 he is the director of after the butcher, an independent gallery in Berlin. He also teaches art and printmaking at the Department of Art, Music and Design at the University of Bergen.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021