[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]
.
Το Liquid Citizenship (Ρευστή ιθαγένεια/πολιτειότητα) της Femke Herregraven είναι φτιαγμένο σαν ένα Αpp store. Αφετηρία του έργου είναι η ιδέα πως η ιθαγένεια έχει γίνει «ρευστή»: έχει μετατραπεί σε αγαθό που μπορεί να αγοραστεί, να ανταλλαχθεί ή να ανακληθεί. Για παράδειγμα, η λεγόμενη «ευρωπαϊκή ιθαγένεια» μπορεί να αποκτηθεί μέσω της αγοράς ακινήτων σε μια ξένη χώρα ή με δωρεά στο κράτος της –πρόκειται για προϊόν πολυτελείας στο οποίο έχουν πρόσβαση ορισμένοι μόνο καταναλωτές της παγκόσμιας ελίτ, όπως οι πολυεθνικές και οι πολύ πλούσιοι. Αντίστροφα, υπηκοότητες και διαβατήρια μπορεί να ανακληθούν στο πλαίσιο μιας διεθνούς αντιτρομοκρατικής στρατηγικής. Η ιθαγένεια δεν ορίζεται πλέον ως δικαίωμα, αλλά ως προνόμιο. Επιπλέον, το Liquid Citizenship μας επιτρέπει να σκεφτούμε το χάσμα ανάμεσα στους έχοντες και τους μη έχοντες, δηλαδή αυτούς που δεν έχουν ούτε νομικά ούτε οικονομικά τη δυνατότητα να πάρουν την ιθαγένεια μιας άλλης χώρας: τους πολιτικούς και οικονομικούς πρόσφυγες. Το Liquid Citizenship ως έργο αρχικά πήρε τη μορφή διαδικτυακού παιχνιδιού και έπειτα εξελίχθηκε σε εγκατάσταση στο φυσικό χώρο που επιτρέπει στους συμμετέχοντες να εξερευνήσουν και να «αγοράσουν» ιθαγένεια, διαβατήριο ή βίζα από όποια χώρα επιλέξουν δίνοντας έμφαση στην αμφιλεγόμενη μετεξέλιξη της ιθαγένειας σε οικονομικό και καταναλωτικό αγαθό.
H Femke Herregraven διερευνά την υλική βάση, τις γεωγραφίες και τα συστήματα αξιών που χαράσσονται από την παγκόσμια οικονομία. Εστιάζει στις επιπτώσεις των αφηρημένων αξιακών συστημάτων στη συγγραφή της ιστορίας και στη ζωή του ατόμου. Αυτή ακριβώς η έρευνα είναι η βάση για τη σύλληψη νέων χαρακτήρων, ιστοριών, αντικειμένων, γλυπτών, ηχητικών και πολυμεσικών εγκαταστάσεων.
>>
Femke Herregraven’s work Liquid Citizenship, resembles an ‘Αpp store’. It starts from the fact that national citizenship has become ‘liquid’: it is a commodity that can be purchased, traded or revoked. For example, ‘European Citizenship’ can be obtained by buying real estate in a foreign country, or making a donation toward a government – clearly a high-end commodity that is only accessible to elite consumers, such as multinationals and the very rich. Conversely, citizenships and passports may be revoked as part of an international counter-terrorist strategy. Citizenship is no longer defined as a right but as a privilege. Liquid Citizenship furthermore allows us to reflect on the gap between the haves and the have-nots who have neither the legal status nor the financial means to purchase citizenship: political and economic migrants. The work began as an online game and has evolved into a physical installation enabling participants to explore and purchase national citizenship, a passport or visa from their country of choice, thus drawing attention to the transformation of citizenship into a financial and consumer product.
Femke Herregraven investigates the material base, geographies, and value systems that are carved out by global finance. Her work focuses on the effects of abstract value systems on historiography and the lives of individuals. This particular research is the basis for the conception of new characters, stories, objects, sculptures, sound and mixed-media installations.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021