.
Στο Yesterday (Χτες) η Littwitz παραπέμπει στο εμβληματικό επιτοίχιο ανάγλυφο του Dani Karavan, Pray for the Peace of Jerusalem (Προσευχηθείτε για ειρήνη στην Ιερουσαλήμ), το οποίο είναι τοποθετημένο στον νότιο τοίχο της Κνεσέτ, του Ισραηλινού Κοινοβουλίου, πίσω από το βήμα των ομιλητών. Ο Karavan έχει διατάξει σε μια γεωμετρική σύνθεση τοπία της περιοχής – χειμάρρους, λοφίσκους, κοιλάδες και θόλους– και έχει απαθανατίσει το ισραηλινό περιβάλλον χρησιμοποιώντας ασβεστόλιθο, φως και σκιά. Το ανάγλυφο, που δημιουργήθηκε το 1966, μνημονεύει επίσης μια ξεχωριστή στιγμή στο χρονολόγιο του αισιόδοξου τότε νέου κράτους, τα εγκαίνια δηλαδή του επίσημου κτιρίου της Κνεσέτ και τις ελπίδες που είχαν εναποτεθεί τότε σε αυτό. H Littwitz παραπέμπει ευθέως στη σύνθεση του Karavan, ωστόσο αντικαθιστά τον ασβεστόλιθο με χυτό μαύρο βασάλτη. Ο βασάλτης είναι πέτρωμα που σχηματίζεται από την ψύξη της λάβας, τελικό προϊόν ισχυρών υπόγειων δυνάμεων που ξεχύνονται στην επιφάνεια από τις ρωγμές μεταξύ των τεκτονικών πλακών. Ο βασάλτης στον τοίχο τιθασεύτηκε και αναδιοργανώθηκε –τεμαχίστηκε, έλιωσε και χύθηκε σε καλούπια– αλλά η μνήμη του πυρακτωμένου υλικού παραμένει ευδιάκριτη.
Η Ella Littwitz γεννήθηκε το 1982 στο Ισραήλ όπου ζει και εργάζεται. Στα γλυπτικά της έργα, τα σχέδια και τις εγκαταστάσεις διερευνά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά τοπία. Η καλλιτέχνις διασχίζει τα πεδία της αρχαιολογίας, της βοτανολογίας, του πολιτισμού και της πολιτικής μέσα από μια αρχειακή προσέγγιση που φέρνει στην επιφάνεια τους μηχανισμούς πίσω από έννοιες όπως η εθνική ταυτότητα και τα γεωγραφικά όρια.
In Yesterday, Littwitz alludes to Karavan’s iconic wall relief, Pray for the Peace of Jerusalem, that is installed on the southern wall of the Knesset behind the speakers and orators. Karavan has created a geometric array of local landscapes—wadis, mounds, valleys, and domes—capturing the Israeli natural environment using limestone, light and shade. Created in 1966, this relief also commemorates a moment in the timeline of an optimistic young nation upon the inauguration of the official Knesset building and the hopes pinned on it. Referring directly to Karavan’s composition, Littwitz replaces the limestone with cast black basalt. Formed by the cooling of lava, basalt is the result of powerful subterranean forces that erupt onto the surface from the cracks occurring between tectonic plates. The basalt on the wall was treated and reorganized by shredding, melting, and then cast in moulds—but the memory of the sizzling material is still discernible within.
Ella Littwitz was born in 1982 in Israel, where she lives and works. In her sculpture, drawings and installations she investigates political, social, and cultural landscapes. Littwitz’s comprehensive artistic research explores archaeology, history, botany, culture and politics through an archival approach, bringing forward the mechanisms behind the notions of national identity and geographical borders.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021