Ella Littwitz. Yesterday, 2020

[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]

.

Στο Yesterday (Χτες) η Littwitz παραπέμπει στο εμβληματικό επιτοίχιο ανάγλυφο του Dani Karavan, Pray for the Peace of Jerusalem (Προσευχηθείτε για ειρήνη στην Ιερουσαλήμ), το οποίο είναι τοποθετημένο στον νότιο τοίχο της Κνεσέτ, του Ισραηλινού Κοινοβουλίου, πίσω από το βήμα των ομιλητών. Ο Karavan έχει διατάξει σε μια γεωμετρική σύνθεση τοπία της περιοχής – χειμάρρους, λοφίσκους, κοιλάδες και θόλους– και έχει απαθανατίσει το ισραηλινό περιβάλλον χρησιμοποιώντας ασβεστόλιθο, φως και σκιά. Το ανάγλυφο, που δημιουργήθηκε το 1966, μνημονεύει επίσης μια ξεχωριστή στιγμή στο χρονολόγιο του αισιόδοξου τότε νέου κράτους, τα εγκαίνια δηλαδή του επίσημου κτιρίου της Κνεσέτ και τις ελπίδες που είχαν εναποτεθεί τότε σε αυτό. H Littwitz παραπέμπει ευθέως στη σύνθεση του Karavan, ωστόσο αντικαθιστά τον ασβεστόλιθο με χυτό μαύρο βασάλτη. Ο βασάλτης είναι πέτρωμα που σχηματίζεται από την ψύξη της λάβας, τελικό προϊόν ισχυρών υπόγειων δυνάμεων που ξεχύνονται στην επιφάνεια από τις ρωγμές μεταξύ των τεκτονικών πλακών. Ο βασάλτης στον τοίχο τιθασεύτηκε και αναδιοργανώθηκε –τεμαχίστηκε, έλιωσε και χύθηκε σε καλούπια– αλλά η μνήμη του πυρακτωμένου υλικού παραμένει ευδιάκριτη.

Η Ella Littwitz γεννήθηκε το 1982 στο Ισραήλ όπου ζει και εργάζεται. Στα γλυπτικά της έργα, τα σχέδια και τις εγκαταστάσεις διερευνά πολιτικά, κοινωνικά και πολιτισμικά τοπία. Η καλλιτέχνις διασχίζει τα πεδία της αρχαιολογίας, της βοτανολογίας, του πολιτισμού και της πολιτικής μέσα από μια αρχειακή προσέγγιση που φέρνει στην επιφάνεια τους μηχανισμούς πίσω από έννοιες όπως η εθνική ταυτότητα και τα γεωγραφικά όρια.

ellalittwitz.com

In Yesterday, Littwitz alludes to Karavan’s iconic wall relief, Pray for the Peace of Jerusalem, that is installed on the southern wall of the Knesset behind the speakers and orators.  Karavan has created a geometric array of local landscapes—wadis, mounds, valleys, and domes—capturing the Israeli natural environment using limestone, light and shade. Created in 1966, this relief also commemorates a moment in the timeline of an optimistic young nation upon the inauguration of the official Knesset building and the hopes pinned on it. Referring directly to Karavan’s composition, Littwitz replaces the limestone with cast black basalt. Formed by the cooling of lava, basalt is the result of powerful subterranean forces that erupt onto the surface from the cracks occurring between tectonic plates. The basalt on the wall was treated and reorganized by shredding, melting, and then cast in moulds—but the memory of the sizzling material is still discernible within.

Ella Littwitz was born in 1982 in Israel, where she lives and works. In her sculpture, drawings and installations she investigates political, social, and cultural landscapes. Littwitz’s comprehensive artistic research explores archaeology, history, botany, culture and politics through an archival approach, bringing forward the mechanisms behind the notions of national identity and geographical borders.

ellalittwitz.com

 

 


ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS

EL / EN