[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]
.
Το Εν πανίον της Μαρίας Βαρελά αποτελείται από μια επιτοίχια σημαία και ένα βίντεο. Το έργο έχει προκύψει από την καλλιτεχνική έρευνα που έχει διενεργήσει η καλλιτέχνιδα στη συλλογή «Σημαίες Ελευθερίας» του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου και στην ιματιοθήκη του Λυκείου Ελληνίδων. Η Βαρελά έχει συλλέξει σύμβολα και μοτίβα από τις πολλές και διάφορες σημαίες της Επανάστασης, από μια εποχή δηλαδή που ακόμη δεν υπήρχαν κρατικές δομές και κεντρική διοίκηση και επομένως ούτε ενιαίο εθνικό σύμβολο. Στη συνέχεια έχει επεξεργαστεί ψηφιακά τα δεδομένα και τα έχει αναδιατάξει σε ένα καινούριο μοτίβο που είναι σύνθεση από όλες τις σημαίες. Μια κεντητική μηχανή αποτύπωσε το μοτίβο αυτοματοποιημένα με χρυσή κλωστή. Η επιφάνεια υποδοχής του κεντήματος είναι κομμάτια υφάσματος από φουστανέλες και ενδυμασίες της Βασίλισσας Αμαλίας που η Βαρελά ανέσυρε από τις μουσειακές αποθήκες. Το πανί λειτουργεί ως μία νέα επικράτεια, το έδαφος πάνω στο οποίο μια μικρή πρώην επαρχία της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας μετασχηματίζεται μέσα από αντιθέσεις και κατασκευές σε σύγχρονο εθνικό αστικό κράτος. Το έργο της Βαρελά μας καλεί να σκεφτούμε τις φαντασιακές κοινότητες από τις οποίες αποτελείται η εθνική αφήγηση και τα σύμβολά της, να ταυτιστούμε μαζί τους, να τις αμφισβητήσουμε και να τις διαμορφώσουμε από την αρχή. Τα διαδοχικά στάδια, που οδήγησαν στην υλοποίησή του επιτοίχιου έργου, καταγράφονται στο βίντεο-δοκίμιο. Το έργο είναι ανάθεση του Μουσείου Ιστορίας Ελληνικής Ενδυμασίας.
Η Μαρία Βαρελά γεννήθηκε στην Αθήνα το 1984. Είναι εικαστική καλλιτέχνις που εστιάζει στις δημιουργικές εφαρμογές των νέων τεχνολογιών, την υφαντική οπτικοποίηση δεδομένων και την παραγωγή σε συνεργασία με κοινότητες γυναικών. Πειραματίζεται με τους τρόπους με τους οποίους το αρχειακό γεγονός μεταγράφεται από το ψηφιακό περιβάλλον στο φυσικό κόσμο. Δημιουργεί ψηφιακά και φυσικά αντικείμενα και εκδηλώσεις, διερευνώντας έννοιες όπως είναι η ταυτότητα, η μνήμη, η παράδοση και οι κατασκευές τους.
>>
Of the same cloth by Maria Varela consists of a flag mounted on a wall and a video. It is the culmination of an artistic research project that began with the collection Flags of Freedom at the National Museum of History and continued at the Wardrobe of the Lyceum Club of Greek Women. For her work she gathered symbols and patterns from the many flags of the Greek Revolution from a time when there was no centralised administration and, therefore, no singular national symbol. A process of digital manipulation provided the data for the creation of a new design that is a synthesis of all flags. A machine then embroidered it in gold thread onto the fabric with automated precision. The embroidery’s surface is assembled from fragments of fustanelles –traditional pleated kilt-like garment once worn by men in the Balkans and by ceremonial military guards in Greece- and Queen Amalia’s garments retrieved from museum storage. The fabric functions as a new domain where Greece, once just a small province of the Ottoman Empire, is transformed into a modern nation. Varela’s work invites us to think about the imaginary communities within national narratives and its symbols and to identify, question, and thus rethink it all from scratch. The steps that led to the piece’s realisation are recorded in its accompanying video-essay. The work was commissioned by the Museum of the History of the Greek Costume.
Maria Varela was born in Athens in 1984. She is an interdisciplinary artist focusing on creative applications of new technologies, textile data visualisation and collaborative production in women’s communities. She experiments with ways in which the archival event is transcribed from the digital environment to the physical world. She creates digital and physical artifacts and events, exploring concepts such as identity, memory, tradition and their constructs.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021