Cristina Lucas. Vexillology, 2015

[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]

.

Οι 211 φωτογραφίες του Vexillology (Βεξιλολογία) της Cristina Lucas παρουσιάζουν οπαδούς εθνικών ποδοσφαιρικών ομάδων που είναι μέλη της Διεθνούς Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας. Κάθε φίλαθλος έχει βάψει το πρόσωπο και το σώμα του με τα χρώματα της εθνικής σημαίας της χώρας που υποστηρίζει. Η ζωγραφική του σώματος είναι μια διαδεδομένη πρακτική που χρησιμοποιείται στον πόλεμο, σε θρησκευτικές τελετουργίες και εορτασμούς ή για να υποδείξει τη μετάβαση στη σεξουαλική ωριμότητα. Στον ενθουσιασμό κάθε μεγάλου διεθνούς τουρνουά ποδοσφαίρου, όπως είναι το Παγκόσμιο Κύπελλο, συγκλίνουν πολλές δυναμικές: ο ποδοσφαιρικός αγώνας δεν είναι απλώς μια αθλητική αναμέτρηση, αλλά προϋποθέτει συναισθήματα εθνικιστικής φύσης και την αίσθηση μιας κοινής ταυτότητας. Όταν ένα άτομο μεταμορφώνεται σε σημαία, η ατομικότητά του υποχωρεί. Οι ενοχλητικές και ενίοτε φαιδρές πράξεις ενσάρκωσης της εθνικής σημαίας, οι οποίες παρουσιάζονται στη σειρά φωτογραφιών που συγκέντρωσε η Cristina Lucas από το διαδίκτυο (ορισμένες χώρες είναι κενές γιατί δεν μπόρεσε να βρει οπαδούς βαμμένους) υποδηλώνουν μια σχεδόν εξωφρενική ταύτιση: σε αυτές δεν είναι πάντα εύκολο να αντιληφθούμε πού σταματά η ψυχαγωγία και η διασκέδαση και πού ξεκινά μια λανθάνουσα βία που τροφοδοτείται από το εθνικιστικό συναίσθημα. Vexillology είναι ο όρος που δηλώνει τη μελέτη της ιστορίας, του συμβολισμού και της χρήσης των σημαιών.

Η Cristina Lucas γεννήθηκε το 1973 στη Χαέν της Ισπανίας. Ζει και εργάζεται στη Μαδρίτη. Είναι πολυμεσική καλλιτέχνις και καταπιάνεται με φωτογραφία, βίντεο, σχέδια, γλυπτική και εγκαταστάσεις. Μέσα από αυτό το ευρύ πεδίο μέσων, επιχειρεί να επικοινωνήσει με το κοινό με χιουμοριστικό, ευαίσθητο αλλά και πολιτικά κριτικό τρόπο. Ενδιαφέρεται για τις δυναμικές της εξουσίας και κοινωνικά ζητήματα, όπως είναι τα ιστορικά και πολιτισμικά στερεότυπα, η οικολογία και ο ηγεμονικός ρόλος της πατριαρχίας και της θρησκείας.

>>

The 211 photographs comprising Vexillology, represent football fans from each of the 211 FIFA member states. Each fan is adorned in facial and body paint in the colours of the national flag of the country they support. Body painting is a common practice in religious rituals, celebrations or to indicate the transition into sexual maturity. In the excitement of a major international football tournament, such as the World Cup, several concepts coincide: the football match is not simply a sporting showdown, but also involves nationalistic feelings along with feelings of a common identity. By turning oneself into a flag, one’s individual identity is erased. The disturbing and occasionally hilarious manifestations of the act of embodying the national flag presented in Cristina Lucas’s series of photographs found on the internet (there were no painted fans for some countries) denote an extreme identification: the line between entertainment and a latent violence fuelled by nationalist sentiment is often hard to discern. Vexillology is the study of the history, symbolism and usage of flags.

Cristina Lucas was born in 1973 in Jaen, Spain and lives and works in Madrid. She is a multidisciplinary artist, working with photography, video, drawings, sculpture and installations, in which she reflects upon the structures of power. Using a wide variety of mediums, she attempts to engage with the audience in a humorous, sensitive, yet socially and politically critical way. Lucas is often interested in social issues such as historical and cultural stereotypes, ecology and the hegemonic role of patriarchy and religion.

 

 


ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS

EL / EN