[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]
.
Στη φωτογραφική ενότητα The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men (Οι καθησυχαστικές χειρονομίες των μεγάλων ανδρών, των μικρών ανδρών, όλων των ανδρών), η Πακιστανή καλλιτέχνις Bani Abidi επεξεργάζεται φωτογραφίες ανδρών ηγετών από ένα ευρύ φάσμα των τελευταίων δεκαετιών και απομονώνει τις κινήσεις των χεριών τους. Το έργο υπαινίσσεται πως υπάρχουν αρχετυπικές κινήσεις εξουσίας, ισχύος, αποφασιστικότητας, πειθούς και πατριωτισμού με σαφώς προσδιορισμένα ανδρικά χαρακτηριστικά. Χέρια που σφίγγουν σε γροθιές, γνέφουν, κάνουν το σήμα της νίκης, δείχνουν με το δάχτυλο, χέρια ανδρών με σιδερένια πυγμή συνθέτουν τη γενική εικόνα μιας ως επί το πλείστον αρσενικής πολιτικής χορογραφίας. Τα εύγλωττα και κατά κάποιον τρόπο ευνουχισμένα πορτρέτα σκιαγραφούν καθαρά την ανδρική εξουσία, ενώ συγχρόνως υπονοούν πως η πατριαρvχία έχει επικρατήσει στο παγκόσμιο πολιτικό σκηνικό από αμνημονεύτων χρόνων. Μας υπενθυμίζουν ότι η διαμόρφωση του κράτους –το Statecraft– και οι πτυχώσεις των εξουσιαστικών δομών που αναπτύσσονται στο εσωτερικό του έχουν υπάρξει σε μεγάλο βαθμό ανδρική υπόθεση. Δεν θα μπορούσαμε παρά να αναρωτηθούμε: «Πώς θα ήταν αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο;».
Η Bani Abidi γεννήθηκε το 1971 στο Καράτσι του Πακιστάν. Σπούδασε εικαστικές τέχνες στο Εθνικό Κολέγιο της Λαχώρης και στη Σχολή Καλών Τεχνών του Ινστιτούτου Τεχνών του Σικάγου. Ζει και εργάζεται στο Βερολίνο και το Καράτσι. Δουλεύοντας με βίντεο, φωτογραφίες, σχέδια και αρχειακό υλικό, η Abidi σχολιάζει τη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητα και κουλτούρα. Στρέφεται σε δυναμικές της εξουσίας και κοινωνικά ζητήματα, καθώς και τις συναισθηματικές τους προεκτάσεις.
>>
The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men by the Pakistani artist is a series of close-up photographs depicting the hand gestures that exclusively male leaders and heads of state have made over the last few decades. The work suggests archetypal gestures of authority, power, determination, conviction and patriotism, of a specifically male nature. Clenched fists, waving, victory signs, finger-pointing by a variety of iron-fisted leaders create an overall picture of a largely masculine political choreography. These telling and, in a sense, castrated portraits speak of male authority but also intimate the dominance of male patriarchy in the global political scene since time immemorial. They remind us that the practice of Statecraft, and the power structures within which it unfolds, has been largely male. One cannot help but wonder, “What if women ruled the world”?
Bani Abidi was born in 1971 in Karachi, Pakistan and currently works between Berlin and Karachi. She uses video, photography, drawings and archive material to comment on politics and culture. Through humorous and absurd vignettes, video footage, archival research and installations, Abidi addresses power dynamics and social issues, as well as their emotional parameters. She studied visual arts at the National College of Arts in Lahore and the School of the Arts of the Institute of Chicago.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021