.
Στo βίντεο Statecraft (H Διαμόρφωση του κράτους) η Loulou Cherinet καταγράφει μια συζήτηση γύρω από τους όρους «ενδότητα» και «εκτότητα». Είναι δύο όροι που έχουν κυριαρχήσει στον δημόσιο διάλογο της Σουηδίας και αναφέρονται στην ιδιότητα ενός ατόμου (ή μιας κοινότητας) να είναι εντός ή εκτός της σουηδικής κοινωνίας. Οι δύο έννοιες και τα συναφή με αυτές στοιχεία επικρίθηκαν ως αντιεπιστημονικά και ασαφή, θεωρούνται πως και οι δύο μιλούν για έναν αποκλεισμό, αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται. Οι συμμετέχοντες στη συζήτηση προέρχονται από διάφορα κοινωνικά στρώματα –νεοφερμένοι στη χώρα, μετανάστες, άστεγοι, άνθρωποι που πάσχουν από κάποια σωματική ή νοητική αναπηρία, άνδρες, γυναίκες, νέοι ή μεγαλύτεροι σε ηλικία– αλλά όλοι φαίνεται πως έχουν βρεθεί με τον έναν ή τον άλλον τρόπο «εκτός» συστήματος και προσπαθούν να βρουν το αίτιο που τους οδήγησε εκεί. Τα πιο βασανιστικά ερωτήματα που αιωρούνται στο τέλος είναι τα εξής: Ποιος χαράσσει τη γραμμή που ορίζει το έθνος και χωρίζει τους ανθρώπους σε ομάδες, στους εντός και τους εκτός; Και γιατί συμβαίνει αυτό; Το βίντεο της Cherinet δανείζει τον τίτλο του και στην έκθεση Statecraft: Διαμορφώνοντας το κράτος, τονίζοντας τη θεμελιώδη απορία ποιος έχει το δικαίωμα να ανήκει σε αυτό και ποιος όχι.
Η Loulou Cherinet γεννήθηκε το 1970 και είναι καλλιτέχνις και καθηγήτρια στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Κόνστφακ στη Στοκχόλμη. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Αντίς Αμπέμπα και έκτοτε μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα στην αιθιοπική και τη σουηδική πρωτεύουσα. Δημιουργώντας φιλμ και εγκαταστάσεις, η Cherinet εξερευνά τα πεδία των κοινωνικών επιστημών, της φιλοσοφίας και της μυθοπλασίας, μέσα από μια δουλειά που συχνά προσομοιάζει με ταινία τεκμηρίωσης. Στο έργο της, η αφήγηση και το χωρικό μοντάζ διερευνούν την πολυπλοκότητα συγκεκριμένων εννοιών, όπως είναι η γνώση, η πολιτειότητα, το κράτος, η διάκριση μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους όλα τα παραπάνω συνθέτουν το παγκόσμιο όραμα της ανθρώπινης ύπαρξης.
>>
Loulou Cherinet’s video installation Statecraft records a group discussion on ‘insider-ship’ versus ‘outsider-ship’. The two terms have dominated public discussion in Sweden and refer to the status of individuals or communities, as being inside or outside Swedish society. The concepts and their associated data have been criticised for being unscientific, lacking clear definition or criteria for ‘outsider-ship’, despite their broad use as concepts that refer to exclusion. The participants in this discussion are from all layers of society – newcomers, immigrants, the homeless, literate people, people with a physical disability or mental illness, men, women, young and old. All seem to have fallen out of the system in one way or another and are trying to find some rationale behind it. Yet, the most haunting questions persist: Who draws the lines that define a nation dividing people into groups of insiders vs. outsiders, and why? Cherinet’s video lends its title to the exhibition Statecraft, by addressing directly the question of who has the right to belong to the state.
Loulou Cherinet was born in 1970 and is an artist and professor at the School of Fine Arts at Konstfak University in Stockholm. She studied at the Addis Ababa University School of Fine Arts and since then has been dividing her time between the Ethiopian and the Swedish capital. Creating films and installations, Cherinet explores the fields of social science, philosophy and fiction through work that often resembles documentary film. In her work, narrative and spatial montage explore the complexity of specific concepts such as knowledge, citizenship, the state, the distinction between public and private, but also the ways in which all of the above become parts of the global vision of human existence.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021