.
Το βίντεο Déploiments (Αναπτύξεις μάχης) της Stéphanie Lagarde αντιπαραβάλλει στιγμιότυπα από δύο ξεχωριστές θεματικές. Η πρώτη αφορά τις αεροπορικές επιδείξεις της Patrouille de France, του ακροβατικού σμήνους της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, κατά τη διάρκεια της Εθνικής εορτής της Γαλλίας. Στο βίντεο, εκτός από τις εναέριες χορογραφίες, βλέπουμε τους πιλότους της Patrouille να κάνουν μια σειρά από αινιγματικές χειρονομίες, ενώ ακολουθούν συγκεκριμένες οδηγίες. Η δεύτερη θεματική προέρχεται από ένα λογισμικό προσομοίωσης που έχει αναπτυχθεί για να εκπαιδεύσει τις αστυνομίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον έλεγχο των διαδηλώσεων. Το λογισμικό επιτρέπει στην αστυνομία να δοκιμάσει νέες τεχνικές ελέγχου και να μάθει να μάχεται σαν στρατός σε εμπόλεμη ζώνη. Το Déploiements δείχνει πώς ένα κράτος εφαρμόζει συστήματα ελέγχου και κατάληψης του χώρου, στον αέρα και στο έδαφος, τόσο σε συμβολικό επίπεδο όσο και στην πράξη. Η χορογραφία και η ανάπτυξη μάχης χρησιμοποιούνται από τις πολιτικές εξουσίες για τον έλεγχο και την τροποποίηση της συμπεριφοράς των πολιτών. Στην πρώτη περίπτωση, η χορογραφία χρησιμοποιείται ως θεαματικό στοιχείο που επιτρέπει στο κράτος να νομιμοποιήσει τη δεύτερη: τη στρατιωτική ανάπτυξη. H υπόσχεση της ασφάλειας δεν μπορεί ποτέ να εκπληρωθεί ολοκληρωτικά. Έχει τίμημα: τη θυσία της ταυτότητας και της ιδιωτικότητας του ατόμου, και εντέλει της ίδιας της δημοκρατίας.
H εικαστικός και κινηματογραφίστρια Stéphanie Lagarde γεννήθηκε στη Γαλλία το 1982. Ζει και εργάζεται στο Παρίσι. Στο έργο της πραγματεύεται στρατηγικές οικειοποίησης και οργάνωσης του χώρου μέσα από συστήματα αντικειμένων, γλωσσών και ανθρώπινων όντων. Στα φιλμ της, που απηχούν αρχαίες μνημονικές τεχνικές, η Lagarde συλλέγει συγκρουσιακές αφηγήσεις μέσα από ήχους, εικόνες και κείμενα που αντλούνται από ιστορικές ή μυθοπλαστικές πηγές, από τον φυσικό ή τον ψηφιακό χώρο, παλαιότερες ή και σύγχρονες.
>>
Lagarde’s video Déploiements juxtaposes instances from two different themes. The first is images from the air show by Patrouille de France, the French aerial acrobatics team, during National French Day. In the video, besides the aerial choreography, we see the Patrouille pilots performing a series of enigmatic gestures, as they follow precise directions. The second comes from simulation software developed for governments of the European Union for training purposes in police response to demonstrating crowds in the city. The software enables the police to test new control techniques and learn to fight like an army in a warzone. Déploiements shows how a state may perform systems of control and occupation of space, both in the air and on the ground, that are symbolic as well as effective. The choreography and deployment are used by political powers to control and modify the behaviour of citizens. In the first, choreography is used as a spectacle, enabling politics to legitimise the second case: military deployment. The promise of safety can never be fully realised. It also comes at a price, which is the sacrifice of one’s identity, privacy and of democracy itself.
Stéphanie Lagarde is a visual artist and filmmaker born in France in 1982. She lives in Paris. In her work she addresses strategies of appropriation and organisation of space through systems of objects, languages and human beings. In her films, which echo ancient mnemonic techniques, Lagarde collects conflicting narratives through sounds, images and texts drawn from physical or digital space from past and contemporary historical or fictional sources.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021