.
Στη σειρά Ours (Δικoί μας), η Tanja Muravskaja καταγράφει στρατιώτες του ΝΑΤΟ και «θυγατέρες της πατρίδας», δηλαδή προσκοπίνες, νεαρά κορίτσια που έχουν διδαχθεί πατριωτικές αξίες και έχουν λάβει εκπαίδευση για το πώς να αντιδράσουν σε περίπτωση που απειληθεί η ανεξαρτησία της Εσθονίας. Η Muravskaja υπογραμμίζει τον ρόλο των στρατιωτών του ΝΑΤΟ στην ευρύτερη περιοχή της Βαλτικής και, ειδικότερα, της Εσθονίας, όπου κατοικεί. Πώς μπορεί η Εσθονία να συνδυάσει και να οικοδομήσει τη σύγχρονη, μετασοβιετική εθνική της ταυτότητα, αφού βασίζεται στη στρατιωτική ισχύ των συμμάχων της στο ΝΑΤΟ και στην οικονομική δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης; Υπάρχει περιθώριο για μια νέα μορφή πατριωτισμού, που θα επιτρέπει τόσο τη διαφορετικότητα όσο και την ενσωμάτωση; Που θα συνδυάζει την υπερτοπική παγκοσμιοποίηση με την εθνική ταυτότητα και θα υιοθετεί τις σύγχρονες αξίες της ελευθερίας και της ανεξαρτησίας; Η καλλιτέχνις τοποθετεί τα κορίτσια και τους στρατιώτες σε διάλογο, μειώνει την απόσταση μεταξύ τους και τους παρουσιάζει μέσω του τίτλου του έργου ως μέρος μιας «δικής μας» κοινότητας. Το έργο διερευνά τη σχέση ανάμεσα στην εθνική ταυτότητα και την εθνική άμυνα, καθώς η περιοχή της Βαλτικής αναζητά νέες αφηγήσεις και μια καινούρια ταυτότητα στην μετα-Σοβιετική εποχή.
H Tanja Muravskaja γεννήθηκε το 1978 στο Πάρνου και ζει και εργάζεται στο Ταλίν, στην Εσθονία. Έχει σπουδάσει φωτογραφία στην Ακαδημία των Τεχνών της Εσθονίας και στο Πανεπιστήμιο του Γουεστμίνστερ, καθώς και δημοσιογραφία στο Πανεπιστήμιο του Τάλιν. Στη δουλειά της καταπιάνεται με θέματα όπως η ταυτότητα και η μνήμη και η σχέση της κοινωνίας με τα υποκείμενα της. Στρέφεται στην παρατήρηση της ψυχολογίας ενός ατόμου, μιας κοινωνίας ή ενός τόπου. Εστιάζοντας στη φωτογραφία ως μέσο, στις ποιότητες και στον διαμεσολαβητικό ρόλο της στη σύγχρονη τέχνη, η Muravskaja δημιουργεί εγκαταστάσεις που εξελίσσονται σε περιβάλλοντα που «αγκαλιάζουν» τον θεατή.
>>
The subject matters of Tanja Muravskaja’s series Ours, are NATO soldiers and “Home Daughters”, young girls who are taught patriotic values and are trained to respond should Estonia’s independence be threatened. Muravskaja underscores the role of NATO soldiers in the Baltic states, and especially Estonia where she resides. How can Estonia combine and construct its modern, post-Soviet national identity while being reliant on the military might of its international allies in NATO and the economic power of the European Union? Is there a place here for a new form of patriotism, one which allows both difference and inclusion, combining trans-local globalisation and national identity in harmony with contemporary values of freedom and independence? The artist positions the girls and soldiers in a shared dialogue, reduces the distance between and presents them, through the title of her work, as a part of ‘our own’ community. Ours explores the relationship between national identity and national defence, as the Baltic region searches for new narratives and a new identity in the post-Soviet era.
Tanja Muravskaja was born in 1978 in Pärnu and lives in Tallin. Her work takes an analytic approach and is informed by psychological observation, whether it is the psychology of an individual, society, or a place. In her artworks, she tackles topics like identity and memory, as well as society’s relationship with the subjects that comprise it. Focused on photography, the medium’s qualities, and its agency in contemporary art, Muravskaja creates installations that evolve into environments, which embrace the viewer. She studied photography at the Estonian Academy of Arts and at the University of Westminster, and journalism at the University of Tallin.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021