Katya Εv. Augenmusik, 2016

[ SCROLL DOWN FOR ENGLISH >> ]

.

Η Katya Εv δημιούργησε το Augenmusik στον απόηχο της κατάστασης έκτακτης ανάγκης που κήρυξε στη Γαλλία ο Πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, το βράδυ της Παρασκευής 13 Νοεμβρίου του 2015, όταν η τρομοκρατική επίθεση στο συναυλιακό κέντρο και θέατρο Bataclan στέρησε τη ζωή από ενενήντα ανθρώπους. Στις 21 Ιουνίου του 2016, ανήμερα του θερινού ηλιοστασίου, είκοσι τέσσερις περφόρμερ ξεκίνησαν ταυτόχρονα με αφετηρία καθεμία από τις είκοσι τέσσερις εισόδους του Παρισιού και κατευθύνθηκαν στην παλιά κεντρική αγορά Les Halles, στην καρδιά της πόλης. Οι περφόρμερ κρατούσαν αναμμένους μπλε φάρους περιπολικών, ενώ κουβαλούσαν στα σακίδιά τους αστυνομικές σειρήνες που έβγαζαν έναν διαπεραστικό ήχο συναγερμού. Όταν έφτασαν ένας ένας στον κοινό τους προορισμό, άφησαν τους φάρους και τα σακίδια στο έδαφος και απομακρύνθηκαν σιωπηλά. Οι διακεκομμένοι ήχοι των σειρήνων, σε συντονισμό πλέον, παρήγαγαν ένα γνώριμο πλην όμως απρόσμενο άκουσμα: την ημιτελή Τέχνη της φούγκας του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, την οποία (ανα)συνέθεταν είκοσι τέσσερα διαστήματα πέμπτης (στην τονικότητα της σειρήνας των περιπολικών της γαλλικής αστυνομίας), ενώ η συνολική διάρκεια της δράσης αντιστοιχούσε σε αυτήν την αριστουργηματική πολυφωνική σύνθεση του Μπαχ. H Εv οικειοποιείται την σειρήνα της αστυνομίας, ένα σύμβολο της κρατικής εξουσίας, και μεταφέρει συμβολικά την εξουσία αυτή σε μεμονωμένους πολίτες. Ο πολυφωνικός χαρακτήρας της σύνθεσης του Μπαχ παραπέμπει στην πολυφωνία της συλλογικότητας, ενώ, αντίθετα, η σειρήνα παραπέμπει στην σίγαση της πλειοψηφίας. Εντέλει, το Augenmusic δοκιμάζει τα όρια της κρατικής εξουσίας, αλλάζοντας τη χρήση ενός ακρογωνιαίου συμβόλου αυτής της εξουσίας και καθιστώντας το μια πράξη πολιτικής ανυπακοής

H Katya Ev ζει και εργάζεται στο Παρίσι και τις Βρυξέλλες. Η δουλειά της που βασίζεται στην περφόρμανς, διερευνά τη θεσμική κριτική, ζητήματα εξουσίας και ελέγχου, καθώς και τη δυνατότητα ατομικής πρωτοβουλίας απέναντι σε πολιτικές συνθήκες και γεγονότα που τελούνται εντός των κυρίαρχων συστημάτων εξουσίας. Το έργο της, προσεγμένο στην παραμικρή του λεπτομέρεια, βρίσκεται σε διαρκή διάλογο με τις πολλαπλές πολιτικές υφές και με το εγγενές στοιχείο του απρόσμενου στον δημόσιο χώρο.

katyaev.com

>>

Katya Ev made Augenmusik in the wake of the state of emergency declared by President François Hollande on the night of Friday 13th November 2015, during the Bataclan terrorist attack which left ninety people dead. On the 21st June 2016, the day of summer solstice, twenty-four performers departed simultaneously from each of the twenty city gates of Paris, heading to the former central market place, Les Halles, in the centre of the city. The performers carried flashing blue police emergency lights, while police sirens transported in their back-packs emitted a piercing alarm sound. They progressively arrived at their destination one-by-one, set down their lights and back-packs on the ground, and silently walked away. The fragmented sounds of the sirens, when conjoined, produced a familiar yet unlikely sound: that of Johann Sebastian Bach’s unfinished The Art of the Fugue, fragmented into 24 one-fifth intervals (a French siren сhord), while the timing of the whole performance corresponded to the length of Bach’s magnum opus of polyphonic composition. Ev hijacks the police siren, a symbol of statepower, and symbolically transfers this power to individual citizens. The polyphonic nature of Bach’s composition can be likened to the polyphony of the collective, while the siren can be likened to the silencing of the majority. Ultimately Augenmusik, tests the limits of statepower, by subverting a penultimate symbol of that power and turning it into an empowering act of civil disobedience.

Katya Ev lives and works between Paris and Brussels. Her time-based, performative practice explores institutional critique, issues of power and control, and the potential for individual agency within dominant power structures in relation to specific political situations or events. Ev’s carefully orchestrated oeuvre is in constant dialogue with public space, its multiple political textures and its inherent element of the unexpected.

katyaev.com

 

 


ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS

EL / EN