.
Ο Trevor Paglen με το έργο του ασκεί έλεγχο στην κρατική εξουσία και το στρατιωτικό-βιομηχανικό σύμπλεγμα, διερευνώντας τη γεωγραφία και την αισθητική του αμερικανικού κρατικού μηχανισμού παρακολούθησης. To Code Names of the Surveillance State (Κωδικοί του κράτους παρακολούθησης), 2014, είναι μια εγκατάσταση βίντεο που αναγράφει περισσότερους από 4.000 κωδικούς του προγράμματος παρακολούθησης της National Security Agency (NSA) (Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας) και της Government Communications Headquarters (GCHQ) (Κεντρική Κυβερνητική Υπηρεσία Επικοινωνιών, η βρετανική υπηρεσία ηλεκτρονικών παρακολουθήσεων). Ως λέξεις πάνω σε μια αέναα κυλιόμενη στήλη, οι κωδικοί αυτοί σκοπίμως χάνουν το νόημα τους, μετατρέπονται σε κωμικές και σκωπτικές λέξεις ή σύντομες φράσεις, χωρίς καμία σύνδεση με τα προγράμματα που προσδιορίζουν. Το “Bacon Ridge” αφορά εγκαταστάσεις της NSA στο Τέξας, το “Fox Acid” είναι ένας κρατικά ελεγχόμενος διακομιστής Ίντερνετ που είναι προγραμματισμένος να προσβάλει με κακόβουλο λογισμικό ανυποψίαστους browser, ενώ το “Mystic” είναι ένα πρόγραμμα παρακολούθησης όλων των τηλεφωνικών συνδιαλέξεων στις Μπαχάμες. Το έργο του Paglen θέτει ερωτήματα για τη φύση και το εύρος της κρατικής εξουσίας στις τεχνολογικά προηγμένες χώρες της Δύσης (τις αποκαλούμενες «φιλελεύθερες δημοκρατίες»), φέρνοντας στο προσκήνιο το σκιώδες κράτος και τις αμφιλεγόμενες πρακτικές που σκοπίμως αποκρύπτονται από τους πολίτες.
Ο Trevor Paglen στο έργο του συμπλέκει τη δημιουργία εικόνων και γλυπτών, την ερευνητική δημοσιογραφία, τη συγγραφή κειμένων, τη μηχανική και πολλά ακόμα γνωστικά και καλλιτεχνικά πεδία. Ο Paglen έθεσε ένα έργο του σε τροχιά γύρω από τη Γη, σε συνεργασία με την Creative Time και το Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης, συνέβαλε στην έρευνα και τη διεύθυνση φωτογραφίας της βραβευμένης από την Αμερικανή Ακαδημία Κινηματογράφου ταινίας Citizenfour και δημιούργησε ένα ραδιενεργό δημόσιο γλυπτό για την αποκλεισμένη ζώνη της Φουκουσίμα στην Ιαπωνία. Είναι συγγραφέας ενός πλήθους βιβλίων και άρθρων, με θεματολογία που περιλαμβάνει την πειραματική γεωγραφία, την τεχνητή νοημοσύνη, τα κρατικά μυστικά, τη στρατιωτική γλώσσα των συμβόλων, τη φωτογραφία και την εικαστικότητα.
>>
Trevor Paglen’s work investigates state power and the military industrial complex by exploring the geography and aesthetics of the American surveillance state. Code Names of the Surveillance State is a video installation composed from more than 4,000 National Security Agency (NSA) and Government Communications Headquarters (GCHQ) surveillance program code names. Screened as an endlessly scrolling column, the code names are deliberately nonsensical, often droll and sardonic words or short phrases without any discernible connection to the programs they designate. “Bacon Ridge” is an NSA installation in Texas, “Fox Acid” an NSA-controlled Internet server designed to inject malware into unsuspecting web browsers, and “Mystic” a programme to monitor every phone call from the Bahamas. Paglen’s work raises questions on the nature and the extent of state power in technologically enabled powerful Western so-called liberal democracies, bringing to the fore the shadow state and questionable practices that are deliberately hidden from citizens.
Trevor Paglen’s practice combines images and sculpture, investigative journalism, writing, engineering and many other fields. Paglen launched one of his projects into orbit around the Earth, in collaboration with Creative Time and the Massachusetts Institute of Technology, contributed to the research and cinematography of the Academy Award-winning film Citizenfour, and created a radioactive public sculpture for the Fukushima exclusion zone in Japan. He is the author of numerous books and articles on topics that include experimental geography, artificial intelligence, state secrets, military sign language, photography and visuality.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ / ALL ARTISTS
- Πάνος Κοκκινιάς. Πρέσπες, 2009
- Μαρία Βαρελά. Eν πανίον, 2020
- Ελένη Καμμά. Casting Call (Ανοιχτή οντισιόν), 2017-ongoing
- Ειρήνη Βουρλούμη. Party like there is no tomorrow, 2015
- Ειρήνη Βουρλούμη. In Waiting, 2011-2016
- Γιώργος Γύζης
- Βαγγέλης Βλάχος. 1981 (Allagi), 2007
- Αντώνης Πίττας. All Done Go Home, 2019
- Αναστάσης Στρατάκης. Έγχρωμη αποκατάσταση της τελετής αφής της ολυμπιακής φλόγας, κατά τη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής χούντας (1967), 2016-2018
- Αλέξης Φιδετζής. Babel Fragments, 2022
- Zanny Begg + Oliver Ressler. The Right of Passage, 2013
- Trevor Paglen. NSA/GCHQ Surveillance Base Bude Cornwall, 2014 NSA Dagger Complex, Griesheim, Germany, 2014 NSA-Tapped Fiber Optic Cable Landing Site, Mastic Beach, New York, United States, 2014
- Trevor Paglen. Code Names of the Surveillance State, 2014
- Thomas Locher. Universal Declaration of Human Rights, Article 15, 2005-2006 / European Convention on Human Rights, Article 6, 2018-2019
- Thomas Kilpper. Burnout, 2016-2017
- Tanja Muravskaja. Ours, 2017–2018
- Szabolcs KissPál. From Fake Mountains to Faith (Hungarian Trilogy) (Από τα απατηλά βουνά στην πίστη [Ουγγρική τριλογία]), 2016
- Stéphanie Lagarde. Shepherds, 2021-2022
- Stéphanie Lagarde. Déploiements, 2018
- Stéphanie Lagarde. Bloc ballad, 2018
- Sasha Streshna. 1775, 2011, Herero, 2011, Where did Mr. President go?, 2022
- Navine G. Dossos. No Such Organisation (Δεν υπάρχει τέτοιος οργανισμός), 2018-2020
- Marta Górnicka. Constitution for the Chorus of Poles, 2016
- Marina Naprushkina. Jetzt! Alles für Alle!, 2020
- Marina Naprushkina. I Want a President, 2020-2022
- Loulou Cherinet. Statecraft, 2017
- Liu Chuang. Bitcoin Mining and Field Recordings of Ethnic Minorities, 2018
- Lise Harlev. To Be From Your Country, 2022
- Larissa Sansour. Nation Estate, 2013
- Langlands & Bell. Maison de Force, 1991
- Kristina Norman. Bring Back My Fire Gods, 2018
- Köken Ergun. Ι, Soldier, 2005
- Köken Ergun. The Flag (Bayrak), 2006
- Katya Εv. Augenmusik, 2016
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #2: New Unions (Πέρα από το Statecraft #2: Νέες Ενώσεις), 2016-2019
- Jonas Staal. Other-Than-Statecraft #1: New World Summit (Πέρα από το Statecraft #1: Νέα Παγκόσμια Σύνοδος), 2012
- Jonas Staal. Collectivise Facebook (Συλλογικοποίηση του Facebook), 2020
- Jaanus Samma. Museum Display, 2019
- Ivan Grubanov. Visitor, 2002-2003
- Femke Herregraven. Liquid Citizenship, 2015/2018
- Ewa Axelrad. Shtamah, 2017
- Ella Littwitz. Yesterday, 2020
- Ella Littwitz. The Unknown Land of the South, 2017
- Daniela Ortiz. ABC of Racist Europe, 2017
- Cristina Lucas. Vexillology, 2015
- Cristina Lucas. Monochromes, 2016
- Bani Abidi. The Reassuring Hand Gestures of Big Men, Small Men, All Men, 2021