Mahmoud Khaled
MKMAEL, 2003-2005
Διαδικτυακό ερευνητικό πρόγραμμα, εγκατάσταση, βιβλίο
Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της Γκαλερί Gypsum, Κάιρο
Το MKMAEL Stories – an Image Passionate είναι μια εγκατάσταση με βιβλία. Βασίζεται σε μια επανερμηνεία των δημοφιλών στην Αίγυπτο αισθηματικών μυθιστορημάτων τσέπης «Abeer». Ο Khaled χρησιμοποιούσε παλαιότερα το ψευδώνυμο MKMAEL για να μπαίνει σε μια εφαρμογή μηνυμάτων μέσω της οποίας επικοινωνούσε με άλλους άνδρες από την περιοχή. Το έργο επιχειρεί να διερευνήσει τις ψυχολογικές και κοινωνικοπολιτικές όψεις της κατασκευής και της ανακατασκευής της σεξουαλικής ταυτότητας κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής ανταλλαγής μηνυμάτων. Στο εσωτερικό του βιβλίου, ο καλλιτέχνης εντάσσει πραγματικά δεδομένα που έχει αποσπάσει από το αρχείο των μηνυμάτων του και τα τοποθετεί σε ένα μυθοπλαστικό πλαίσιο έτσι ώστε να συνθέσει ένα gay ειδύλλιο για την ψηφιακή εποχή. Το εξώφυλλο μιμείται τα αυθεντικά εξώφυλλα των βιβλίων «Abeer», αλλά η εικονογραφία του δεν αναπαράγει το αρχετυπικό ετεροφυλόφιλο ζευγάρι, αντίθετα απεικονίζει μια ανδρική σιλουέτα που υπαινίσσεται μια μάλλον σκοτεινή εκδοχή μοναχικής αρρενωπότητας. Το έργο είναι ένα σχόλιο πάνω στα σημεία τομής της ιδιωτικής και της δημόσιας ζωής, στα εμπορικά κλισέ του λαϊκού ρομάντζου, στις χειραφετητικές δυνατότητες του ψηφιακού και, τελικά, πάνω στη φύση των ψηφιακών συναντήσεων που μπορεί να γίνουν ή να μη γίνουν πραγματικές.
Σταθερό πεδίο έρευνας του Mahmoud Κhaled είναι οι κοινωνικές σχέσεις, οι διαδικτυακές κοινότητες, η αγάπη και η επιθυμία. H πολύπλευρη πρακτική του εξερευνά τις περιοχές ανάμεσα στο προσωπικό, το πολιτικό, το ιστορικό και το κοινωνικό, εστιάζοντας ιδιαίτερα στην κατασκευή της ανδρικής και της queer ταυτότητας στον αραβικό κόσμο. Σε έναν κόσμο που διαμορφώνεται και βιώνεται όλο και περισσότερο από διαμεσολαβημένες και εικονικές συναλλαγές, το έργο του Khaled εξετάζει τα όρια ανάμεσα στο πραγματικό και σε αυτό που παραμένει κρυμμένο, μεταμφιεσμένο ή σκηνοθετημένο. Ο καλλιτέχνης διερευνά έτσι τις κοινωνικές σχέσεις, τις διαδικτυακές κοινότητες , την αγάπη και την επιθυμία.
Βιογραφικό
Ο Mahmoud Khaled ζει και εργάζεται στο Κάιρο. Έλαβε το πτυχίο του από την Σχολή Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου της Αλεξάνδρειας και το μεταπτυχιακό του από την Ακαδημία Καλών Τεχνών του Τροντχάιμ της Νορβηγίας. Το έργο του περιλαμβάνει βίντεο, φωτογραφία, γλυπτική, εγκαταστάσεις, ήχο και κείμενο. Το 2020 τιμήθηκε με την υποτροφία του DAAD Artists-in-Berlin Fellowship Program. Στις πρόσφατες εκθέσεις του περιλαμβάνονται: They are Impersonal, yet Habitation is Augmented by the Pressures of Their Indifference, Gypsum Gallery, Κάιρο, 2019, Maskulinitäten, Bonner Kunstverein, Βόννη και Digitalia, GAMU, Πράγα, αμφότερες το 2017, A Good Neighbour, Pinakothek der Moderne, Μόναχο, 15η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης και 13η Μπιενάλε της Σάρτζα, 2017. Έχει συμμετάσχει μεταξύ άλλων στα βιβλία: Health (επιμ. Bárbara Rodríguez Muñoz), Documents of Contemporary Arts, MIT Press, Narrative Unfolding ‒ National Art Histories in an Unfinished World (επιμ. Martha Langford), McGill-Queen’s University Press, Queer (επιμ. David Getsy), Whitechapel Documents of Contemporary Art, MIT press.
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
- Μαρία Μαυροπούλου. Family Portraits Holy Trinity
- Μαρία Μαυροπούλου. Family Portraits
- Ηannah Toticki Various
- Γιώργος Πρίνος
- Αriane Loze. Our Cold Loves
- Sanam Khatibi
- Peter Puklus
- Melanie Bonajo
- Marjike de Roover
- Maria Mavropoulou. Wallpaper
- Margo Monko. I don’t know you
- Marge Monko. Dear D
- Margaret Salmon
- Mahmoud Khaled. ΜΚΜΑΕL
- Mahmoud Khaled. Do You have work tomorrow
- Lauren Lee McCarthy. Social Turkers
- Lauren Lee Mc Carthy and Kyle Mac Donald. pplkpr
- Laura Cemin. Persistance of Memory/4 minutes warm up
- Laura Cemin. In Between
- Kyriaki Goni. Portal
- Kyriaki Goni Couple Goals
- Juliet Jacques
- Istvan Zsiros
- Hannah Toticki. Framing Presence
- Gabriel Abrantes. Corty Libertade
- Gabriel Abrantes. Artificial Humors
- Eva Papamargariti
- Duran Lantink
- David Haines. Dereviled
- David Haines
- Candice Breitz
- Ariane Loze. If you didn’t choose A, you will probably choose B
- Andreas Angelidakis