Andreas Angelidakis

Ανδρέας Αγγελιδάκης
Center for the critical appreciation of antiquity, 2022
Σύστημα για Οικιακό Στυλίτη, αφρός και μπλοκ από μουσαμά, μεταβλητές διαστάσεις

Center for the critical appreciation of antiquity, Infinity Teleport, 2022
Βίντεο, έγχρωμο, με ήχο, 5΄ 40΄΄

Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη
Ανάθεση από την Audemars Piguet Contemporary

Το Center for the Critical Appreciation of Antiquity [Κέντρο για την κριτική αποτίμηση της αρχαιότητας] του Ανδρέα Αγγελιδάκη συνδυάζει την κυριολεκτική σημασία της αρχαιολογίας, δηλαδή της επιστήμης που ερευνά και μελετά τον υλικό πολιτισμό του παρελθόντος, με μια βασική μεταφορική της σημασία, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί από την ψυχανάλυση, δηλαδή την αναζήτηση των ψηφίδων που έχουν συγκροτήσει την προσωπικότητά μας. Ο κορμός του έργου εμπνέεται από τη θέση που έχουν στην ιστορική, αρχιτεκτονική, πολιτιστική, ερωτική ζωή της Αθήνας οι Στύλοι του Ολυμπίου Διός, ένα περίοπτο μνημείο στην καρδιά της πόλης και ένας τόπος ομοερωτικών αντρικών συναντήσεων. Επιπλέον, σύμφωνα με μια αφήγηση, στην κορυφή των Στύλων του Ολυμπίου Διός είχαν μέχρι τον 19ο αιώνα εγκατασταθεί στυλίτες μοναχοί. Ο Αγγελιδάκης ανατρέχει στην προσωπική του ιστορία, από την παιδική του ηλικία και την κατασκευή αυτοσχέδιων αρχιτεκτονημάτων με τα μαξιλάρια του σπιτιού του, έως τη διεκδίκηση της επιθυμίας του και την ωρίμανσή του ως καλλιτέχνη και αρχιτέκτονα, και τη συνδυάζει με τα στρώματα ιστορίας της πόλης, για να κατασκευάσει ένα σύστημα μαλακών ερειπίων, σημείο θέασης μιας ψηφιακής ανακατασκευής του εαυτού, της πόλης και της σεξουαλικότητας. Oι επισκέπτες μπορούν να μετακινούν τα μαλακά ερείπια όπως επιθυμούν.

Ο Αγγελιδάκης αρχιτέκτονας, καλλιτέχνης, επιμελητής και συγγραφέας, έχει επανειλημμένως αμφισβητήσει το τελικό προϊόν της αρχιτεκτονικής, αντιστρέφοντας την κανονική ακολουθία εκείνη που από την αναπαράσταση του κτιρίου προχωρά στην υλοποίησή του. Aντίθετα, συχνά αφετηρία του είναι κάποιο υπάρχον κτίριο για το οποίο στην συνέχεια δημιουργεί μοντέλα, ταινίες, ερείπια, εγκαταστάσεις ή εναλλακτικές ιστορίες, θολώνοντας έτσι τα όρια ανάμεσα στα γεγονότα και τη μυθοπλασία και αμβλύνοντας τις αντιθέσεις ανάμεσα στο πραγματικό και το εικονικό.

Βιογραφικό

Ο Ανδρέας Αγγελιδάκης ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Έχει πτυχίο Αρχιτεκτονικής από το Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής της Νότιας Καλιφόρνιας και μεταπτυχιακό τίτλο στον Ανώτερο Αρχιτεκτονικό Σχεδιασμό από το Πανεπιστήμιο Columbia. Ως καλλιτέχνης ή επιμελητής έχει συμβάλει σε ένα πλήθος διεθνών εκθέσεων, συμπεριλαμβανόμενων των: «The State of the Art of Architecture», 1η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής του Σικάγου, 12η Τριενάλε Σύγχρονης Τέχνης της Βαλτικής στο Βίλνιους και «Super Superstudio» στο PAC Milano, όλες το 2015. Το 2017 συμμετείχε στην «documenta14» στην Αθήνα και το Κάσσελ. Το 2019 συμμετείχε στο Bergen Assembly στο Βergen με το πολυλειτουργικό σύστημα καθισμάτων που είχε δημιουργήσει για το «Parliament of Bodies» του Paul B. Preciado για την documenta14 όπως και για την Μπιενάλε Κινούμενης Εικόνας στο OGR του Τορίνου. Μεταξύ άλλων έχει επιμεληθεί «The System of Objects» στο Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ της Αθήνας, το «Super Superstudio» στο PAC του Μιλάνου, το «Fin de Siècle» στο Ελβετικό Ινστιτούτο της Νέας Υόρκης, το «Period Rooms» στο Het Nieuwe Instituut του Ρότερνταμ και «OOO Object Oriented Ontology» στην Kunsthalle της Βασιλείας.

https://www.angelidakis.com/


 

ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

EL / EN