Melanie Bonajo
Night Soil – Economy of Love, 2015
Μονοκάναλο βίντεο, έγχρωμο με ήχο, 32΄ 46΄΄
Ευγενική παραχώρηση της καλλιτέχνιδας και της AKINCI, Άμστερνταμ
Το Melanie Bonajo διερευνά με το έργο του ζητήματα που αφορούν την queer ταυτότητα, την κοινότητα, την ισότητα και τις πολιτικές του σώματος. Αμφισβητεί τις παραδοσιακές έννοιες που διακρίνουν φύση, ανθρώπους και τεχνολογία. Το Night Soil – Economy of Love (Νυχτερινό έδαφος –Οικονομία της αγάπης) εστιάζει σε ένα κίνημα σεξεργατριών του Μπρούκλιν οι οποίες βλέπουν τη δουλειά τους ως έναν τρόπο για να διεκδικήσουν οι γυναίκες ισχύ σε μια ζώνη απόλαυσης που ανδροκρατείται. Θεωρούν πως αποστολή τους είναι η αναδιευθέτηση των σεξουαλικών συμβάσεων και της αντίληψής μας για την οικειότητα. Παιγνιώδης, αισθησιακή, εμπνευσμένη από τον φεμινισμό και τα ελευθεριακά κινήματα της δεκαετίας του 60, η ζωηρή ερωτική εικονογραφία της ταινίας μιλά για τη «σοφία της θηλυκότητας» και αποκαλύπτει τις προσδοκίες που περιβάλλουν τους ρόλους των φύλων.
Σε έναν κόσμο όπου κάνοντας «swip right» στο κινητό σου αποκτάς πρόσβαση στο σούπερ-μάρκετ του σεξ, όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να δημιουργήσουν μια εναλλακτική εκδοχή της μοναξιάς και όπου αποσυνδεόμαστε όλο και περισσότερο από τον φυσικό κόσμο, το Bonajo προβληματοποιεί τις πολύπλοκες σχέσεις που υπάρχουν μέσα και έξω από το εαυτό του. Μέσα από πρακτικές όπως το βίντεο, η περφόρμανς, η φωτογραφία και οι εγκαταστάσεις, τα θέματα που μελετά σχετίζονται με το πώς τα τεχνολογικά επιτεύγματα και οι καταναλωτικές απολαύσεις εντείνουν την αποξένωση και στερούν από το άτομο την αίσθηση του ανήκειν, ενώ διερευνά επίσης τις διαρκώς μεταβαλλόμενες σχέσεις των ανθρώπων μεταξύ τους αλλά και με τη φύση και επιχειρεί να κατανοήσει υπαρξιακά ερωτήματα πραγματευόμενο την οικιακή συνθήκη, την επίδραση της τεχνολογίας στην κοινωνία, τις έννοιες του σπιτιού και του κοινωνικού φύλου και τις στάσεις μας απέναντι στην έννοια της αξίας.
Βιογραφικό
Το Melanie Bonajo γεννήθηκε στο Heerlen. Ζει και εργάζεται στο Άμστερνταμ. Σπούδασε στην Ακαδημία Gerrit Rietveld στο Άμστερνταμ, ενώ συμμετείχε σε προγράμματα φιλοξενίας καλλιτεχνών στη Rijksakademie van Beeldende Kunsten στο Άμστερνταμ (2009-10) και στο ISCP στη Νέα Υόρκη (2014). Το 2022 εκπροσώπησε την Ολλανδία στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας. Πρόσφατα παρουσίασε δουλειά του στην Μπιενάλε της Σαγκάης (2021/2022), στο Μουσείο Stedelijk (2020), στο Palais de Tokyo στο Παρίσι (2019), στην 1η Μπιενάλε της Ρίγας (RIBOCA, 2018), στη 12η Ευρωπαϊκή Νομαδική Μπιενάλε Manifesta στο Παλέρμο (2018), στο Haus Der Kunst στο Μόναχο (2018), στο Frankfurter Kunstverein (2017), στην Tate Modern στο Λονδίνο (2017) και στην έκθεση των φιναλίστ για το Prix de Rome στο Μουσείο Stedelijk στο Άμστερνταμ (2017).
https://www.instagram.com/melanie_bonajo/
ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ
- Μαρία Μαυροπούλου. Family Portraits Holy Trinity
- Μαρία Μαυροπούλου. Family Portraits
- Ηannah Toticki Various
- Γιώργος Πρίνος
- Αriane Loze. Our Cold Loves
- Sanam Khatibi
- Peter Puklus
- Melanie Bonajo
- Marjike de Roover
- Maria Mavropoulou. Wallpaper
- Margo Monko. I don’t know you
- Marge Monko. Dear D
- Margaret Salmon
- Mahmoud Khaled. ΜΚΜΑΕL
- Mahmoud Khaled. Do You have work tomorrow
- Lauren Lee McCarthy. Social Turkers
- Lauren Lee Mc Carthy and Kyle Mac Donald. pplkpr
- Laura Cemin. Persistance of Memory/4 minutes warm up
- Laura Cemin. In Between
- Kyriaki Goni. Portal
- Kyriaki Goni Couple Goals
- Juliet Jacques
- Istvan Zsiros
- Hannah Toticki. Framing Presence
- Gabriel Abrantes. Corty Libertade
- Gabriel Abrantes. Artificial Humors
- Eva Papamargariti
- Duran Lantink
- David Haines. Dereviled
- David Haines
- Candice Breitz
- Ariane Loze. If you didn’t choose A, you will probably choose B
- Andreas Angelidakis