Κατά το εαρινό εξάμηνο 2021-2022, φοιτητές του Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής πραγματοποίησαν μία σειρά επισκέψεων στο Μουσείο, με σκοπό να μελετήσουν τα έργα της Συλλογής και να αντλήσουν έμπνευση για τις εργασίες τους. Υπό την καθοδήγηση του Καθηγητή κ. Ιωάννη Λασσιθιωτάκη, στο πλαίσιο του μαθήματος «Χρώμα, Σύνθεση, Τεχνικές», οι φοιτητές προσέγγιζαν ερμηνευτικά τα έργα, τα σχεδίαζαν επί τόπου ή κρατούσαν σημειώσεις για να ολοκληρώσουν το έργο τους στο Εργαστήριο της Σχολής. Με την ολοκλήρωση του εξαμήνου μοιράστηκαν μαζί μας τα έργα τους, για τη δημιουργία των οποίων αξιοποίησαν τη ζωγραφική, το κολάζ, τις κατασκευές και άλλες ευφάνταστες τεχνικές.
Ο συντονισμός του προγράμματος από πλευράς ΕΜΣΤ έγινε από την Επιμελήτρια Εκπαίδευσης Μαρίνα Τσέκου.
ΕΡΓΑ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ακολουθούν ενδεικτικά ορισμένα από τα έργα που δημιούργησαν οι φοιτητές και οι φοιτήτριες.
Έργο της Κυριακής Ζαχιώτη-Γιανναρά
«Αλλοτρίωση»
Κατά την ίδια: «Η σύνθεση αναπαριστά την αλλοτρίωση του σύγχρονου ανθρώπου, ο οποίος έχει βασίσει σε
μεγάλο βαθμό την ευημερία του στα τεχνολογικά επιτεύγματα του πολιτισμού. Στην πραγματικότητα όχι μόνο
στηρίζεται σε αυτά, αλλά πολλοί τομείς της ζωής του είναι άμεσα εξαρτημένοι . Έτσι γίνεται μια μαριονέτα,
στηριζόμενη στα σκοινιά της για να ισορροπήσει, όπως και η φιγούρα της σύνθεσης στηρίζεται με κλωστές από
τις κολόνες. Με το χρόνο χάνει τον εαυτό του και απομακρύνεται από τη φύση, αλλάζει, αλλά διατηρεί ακόμα το
δεσμό, κρατά τα πόδια του στον πραγματικό κόσμο και όχι στον τεχνολογικό, γνωρίζει τη σημασία της φύσης για
τον ίδιο και την θωρεί ως κάτι πολύτιμο που πρέπει να προστατεύσει, σαν κορόνα στο κεφάλι του. Κατανοεί πως
υπάρχει μέση λύση, μπορεί να κόψει τα σκοινιά».
.
Έργο της Αναστασίας Λελούδα
«Τα παιδιά του πολέμου»
Κατά την ίδια: «Ο πόλεμος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ανθρώπινης ιστορίας. Έχει προκαλέσει και συνεχίζει
να προκαλεί πόνο. Σπέρνει τον τρόμο, σκοτώνει, καταστρέφει χώρες, καταστρέφει ολόκληρες γενιές και αποτυπώνεται
σαν επίμονος λεκές στις ζωές των ανθρώπων. Το έργο αυτό καλεί τους θεατές να αναλογιστούν τις επιπτώσεις του πολέμου
στα παιδιά. Τα παιδιά θα έπρεπε να ξυπνούν με το κελάηδισμα των πουλιών, όχι με τους κρότους των εκρήξεων και τους
πυροβολισμούς. Τα παιδιά θα έπρεπε να ξαπλώνουν σε ανθισμένα χωράφια, όχι στα χαλάσματα της πόλης στην οποία
μεγαλώνουν.Τα παιδιά πρέπει να μεγαλώνουν σε ένα ασφαλές περιβάλλον, με αγάπη και φροντίδα. Μα αυτά τα παιδιά,
τα παιδιά του πολέμου, στερούνται όλα αυτά και τόσα άλλα».
.
Έργο του Τριαντάφυλλου Γκαραβέλη
«Μαύρο»
Κατά τον ίδιο: «Το έργο μου το εμπνεύστηκα από ένα έκθεμα του Μουσείου Μπενάκη. Το όνομα του καλλιτέχνη
και το όνομα του έργου παραμένει ανώνυμο. Το έργο δείχνει έναν εξαθλιωμένο άνθρωπο στο κρεβάτι, γεμάτος πληγές
με πολλά έντονα χρώματα ζωγραφισμένο σαν σκίτσο. Από αυτό εμπνεύστηκα το δικό μου έργο το όπου έχει παρόμοιο
θέμα και επέλεξα το χρώμα του να είναι με μαύρο για να δίνει στο έπακρο την απελπισία και την καταστροφή και την
κατάντια στην οποία βρίσκετε ο άνθρωπος».
.
Έργο του Σταύρου Καραμολέγκου
Κολάζ
Κατά τον ίδιο: «Η τέχνη αντικατοπτρίζει την ίδια την ζωή. Στο ΕΜΣΤ έχουμε τη δυνατότητα να δούμε διαφόρων
ειδών έργα τα οποία θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ακατανόητα αλλά συγχρόνως μοναδικά. Έτσι και στην καθημερινή
ζωή παρατηρούμε ένα σορό αντιθέσεις και αριστουργήματα τέχνης τα οποία αν και δεν είναι σύμφωνα με την αισθητική του
καθενός είναι αδιαμφισβήτητα μοναδικά. Ακόμα μπορούμε να αντιληφθούμε το μεγαλείο των ανθρώπων που τα δημιούργησαν
καθώς και τον ιδιαίτερο τρόπο σκέψης τους. Γιατί πάνω από όλα τέχνη εκφράζει τον πομπό και ύστερα επικοινωνεί με τον
δέκτη. Η συγκεκριμένη σύνθεση είναι ένα κολάζ το οποίο αποτελείται από φωτογραφίες που τράβηξα από το Εθνικό Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης κατά την επίσκεψή μας εκεί. Το κολάζ αποτελείται από φωτογραφίες των εκθεμάτων που υπάρχουν μέσα
στο μουσείο αλλά και από την αρχιτεκτονική του ίδιου του κτηρίου. Στο κέντρο του κολάζ υπάρχει ένα πολύχρωμο δέντρο το
οποίο είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις μόλις εισέρχεσαι στον χώρο. Γύρω από αυτό υπάρχουν φωτογραφίες από τα
διάφορα έργα του μουσείου και στις γωνίες φωτογραφίες του κτηρίου».
.
Έργο της Δήμητρης Μαριώλα
Με βάση το έργο Το Κουτσό του Βλάση Κανιάρη
.
Έργα της Κωνσταντίνας Τζανετέα
-Με βάση το έργο Συμβάν του Δημήτρη Αληθεινού
-Με βάση το έργο FIX IT της Μόνα Χατούμ
.
Έργο του Μιχάλη Γκογκολάκη
Με βάση το έργο Αkropolis Redux (The Director’s Cut) του Κέντελ Γκιρς
.
Έργο του Χρήστου Γαϊτάνη
«Αντιπολεμικό»