Το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης εγκαινιάζει τη συνεργασία του με το διαδικτυακό Streaming Museum, με έδρα τη Νέα Υόρκη, με την online έκθεση CROSS–KOREA: Come Join Us, Mr. Orwell! Η έκθεση στο ΕΜΣΤ παρουσιάζεται από την 1 Σεπτεμβρίου έως τις 18 Οκτωβρίου 2009 και αποτελεί έναν από τους σταθμούς του διηπειρωτικού ταξιδιού της στις 7 ηπείρους.
Το Streaming Museum, που εγκαινιάστηκε το 2008, είναι ένα νέο υβριδικό μουσείο του 21ου αιώνα το οποίο παρουσιάζει σε πραγματικό χρόνο εκθέσεις στον κυβερνοχώρο και σε δημόσιους χώρους σε επτά ηπείρους. Το πρόγραμμά των εκθέσεων σχεδιάζεται από την ιδρυτική διευθύντρια του μουσείου Nina Colosi, σε συνεργασία με διεθνείς καλλιτέχνες και πολιτιστικά ιδρύματα. Το διαδικτυακό μουσείο διαθέτει πολιτιστικό υλικό γύρω από κοινωνικά και καλλιτεχνικά θέματα το οποίο προσφέρεται δωρεάν μέσω Internet.
Η έκθεση CROSS–KOREA : Come Join us Mr. Orwell! αποτελείται από τρία μέρη και είναι προϊόν συνεργασίας τριών πολιτιστικών ιδρυμάτων της Κορέας: του Korean Film Archives, του Nam June Paik Art Center, και του Art Center Nabi. Παρουσιάζει μία συλλογή έργων κινούμενης εικόνας (κινηματογράφο, βίντεο και CGI) της περιόδου 1930-2009 από Κορεάτες σκηνοθέτες, βιντεοκαλλιτέχνες και καλλιτέχνες νέων μέσων, και πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εγκαινίων της Tomorrow City, μιας ψηφιακής πόλης στο Incheon της Κορέας που θα αποτελέσει βήμα για νέες συμμετοχικές μορφές τέχνης.
Tο πρώτο μέρος, με τίτλο Film and City: Seoul landscape, from Kyungsung to Seoul, σε επιμέλεια του Korean Film Archives, παρουσιάζει αποσπάσματα από κορεατικές κινηματογραφικές ταινίες της περιόδου 1930-1960, μέσα από τα οποία φαίνεται ο θαυμασμός αλλά και οι αντιδράσεις της κορεατικής κοινωνίας απέναντι στο μοντέρνο.
Το δεύτερο μέρος είναι μια επιλογή βίντεο του Nam June Paik Art Center με τίτλο Nam June Paik: Electronic Performance. Η επιλογή αυτή αποτελείται από βίντεο που δημιούργησε ο Paik με το Video Synthesizer, μια δική του επινόηση που του επέτρεπε να επεξεργάζεται και να συνδυάζει εικόνες βίντεο, που συχνά προέρχονταν από συνεργασίες με σημαντικούς καλλιτέχνες τις εποχής του, όπως, μεταξύ άλλων, οι Joseph Beuys, Allan Kaprow, David Bowie και Allen Ginsberg.
Το τρίτο μέρος της έκθεσης, με τίτλο Digilog(ue), και σε επιμέλεια του Art Center Nabi, συμπεριλαμβάνει πρόσφατα έργα από τους Κορεάτες καλλιτέχνες νέων μέσων Kim Joon, Hansol Huh, Joo Myoung Song, και Keryoon Han.
Έργα:
Film and City: Seoul landscape, from Kyungsung to Seoul
- Ahn Jong-hwa, The Crossroad of youth, 1934
- Yang Joo-nam, Sweet Dream -Lullaby of Death, 1936
- Seo Gwang-jae, Military Train, 1938
- Choi In-kyu, Angels on the Streets, 1941
- Lee Byeong-il, Spring of Korean Peninsula, 1941
- Pang Han-jun, Dear Soldier, 1941
- Park Ki-chae, Straits of Chosun, 1943
- Han Hyung-mo, The Hand of Destiny, 1954
- Han Hyung-mo, Hyperbolae of Youth, 1956
- Han Hyung-mo, Madame Freedom, 1956
- Lee Yong-min, Holiday in Seoul, 1956
Nam June Paik: Electronic Performance
- Nam June Paik at FLUXUS Festspiele Neuster Musik, 1962
- Marshall McLuhan in Suite 212, 1977
- Pamela Susa and Ken Armstrong in Global Groove, 1973
- Wolfgang Ramsbott films Nam June Paik, 1962
- Nam June Paik in The Medium is the Medium, 1969
- Allen Ginsberg and Peter Orlowsky in Allan, n` Allen`s Complaint, 1982
- Charlotte Moorman in A Tribute to John Cage, 1972
- Merce Cunningham in Merce by Merce by Paik, 1975
- Nam June Paik and Charlotte Moorman in Guadalcanal Requiem, 1977
- Joseph Beuys and Nam June Paik in Coyote III, Piano Duet, 1984
- David Bowie and La La La Human Steps in Wrap Around the World, 1988
- Allan Kaprow in Allan, n’ Allen’s Complaint, 1982
- Allen Ginsberg in Good Morning Mr. Orwell, 1984
Digilog(ue)
- Κim Joon, Cradle Song-blue fish, 2009
- Hansol Huh, Expression | Text Abstract | Conversation | Men in suit, 2008
- Joo Myoung Song, Aesthetica 003, 2009
- Keryoon Han, From right to left, 2009