Καθώς ο ετήσιος κύκλος των εκθέσεων ΚΙ ΑΝ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΣΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ; πλησιάζει στο τέλος του, το ΕΜΣΤ διοργανώνει ένα εορταστικό Σαββατοκύριακο με συναυλίες, παραστάσεις, πάρτι, προβολές και τα εγκαίνια της τελευταίας έκθεσης της σειράς.
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: 3.00 μ.μ. – 3.00 π.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: 11.00 π.μ – 7.00 μ.μ.
ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΕΚΘΕΣΕΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: 3.00 μ.μ. – 10.00 μ.μ.
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: 11.00 π.μ – 7.00 μ.μ.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΔΙΗΜΕΡΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: 3.00 μ.μ. – 3.00 π.μ.
ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (FAUX FINISSAGE)
15.00 ΕΝΑΡΞΗ
ΕΓΚΑΙΝΙΑ της ατομικής έκθεσης Πορτρέτα της MARIA CYBER
2ος όροφος
Οργάνωση: Φοίβος Σακαλής
Συντονισμός: Γιάννης Αρβανίτης
Κείμενα: Κλάρα Τσουμπλέκα
Γραφιστικός Σχεδιασμός: Ηλιάνα Σιάργκα
Φωτισμός: Γρηγόρης Σαμπάνης, Κώστας Σβόλης
16.00 – 22.00
GRACE SCHWINDT When We Move [Όταν κινούμαστε]
Περφόρμανς διαρκείας, σε όλο το κτίριο
Μουσική: Nίκος Ντουνούσης
Performers: Νεφέλη Ανθίδη (χορεύτρια), Χριστίνα Ασσιμακοπούλου (σοπράνο), Μυρτώ Γράψα (χορεύτρια), Aνθή Δαμβουνέλη (κλαρινέτο), Βάγια Καλαντζή (σαξόφωνο), Βασιλική (Βάσια) Κουτσιλιάνου (χορεύτρια), Ελεάννα Κωνσταντά (σοπράνο), Βασιλική Μαζαράκη (βιολί), Άλκηστις Μισούλη (βιόλα), Ιωάννα Παναγοπούλου (κρουστά), Κατερίνα Σκιαδά (χορεύτρια)
Καλλιτεχνική παραγωγή: Γιάννης Αρβανίτης
Παραγωγή: Αναστασία Τσοπελάκη
Συντονισμός: Βοηθός καλλιτέχνη: Mατίλντ Σκυλογιάννη
Συντονισμός Οπτικοακουστικών: Νίκος Δημητρακάκος, Δημήτρης Σπανός
Τεχνική Υποστήριξη: Γρηγόρης Σαμπάνης, Βαγγέλης Φίλιππας, Αιμίλιος Πετρίκης
Οπτικοακουστικός εξοπλισμός: Manos Backline Services
Διαχείριση καλλιτεχνών: Peket Solutions LTD
Η δράση είναι μια ανάθεση του ΕΜΣΤ
Eιδικές ευχαριστίες στο Athens Kallithea FC, ΕΜΣΤ partner, και τον Τεντ Φιλιπάκος.
22.00 – 23.00
CÉLINE GILLAIN
Ζωντανή συναυλία με κομμάτια από το πρόσφατο άλμπουμ της, MIND IS MUD
Ισόγειο
Καλλιτεχνική παραγωγή: Γιάννης Αρβανίτης
Συντονισμός παραγωγής: Αναστασία Τσοπελάκη
Συντονισμός οπτικοακουστικών: Νίκος Δημητρακάκος, Δημήτρης Σπανός
Οπτικοακουστικός εξολπισμός: AXON SOUND
Τεχνική υποστήριξη: Γρηγόρης Σαμπάνης, Βαγγέλης Φίλιππας, Αιμίλιος Πετρίκης, Βαγγέλης Κιούσης
23.00 – 01.00
Fo (aka Φώφη Τσεσμελή) DJ SET
Ισόγειο
01:00 – 03.00
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
Με έργα των Bertille Bak, Tracey Moffatt, Νan Goldin, Penny Siopis κ.α
Αίθουσα προβολών-Μεσοπάτωμα
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ: 13:00 – 19.00
13.00 & 16:00
Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο*
Μετα-συναυλία μουσικής δωματίου από την Αναστασία Κότσαλη και τον Μιχάλη Καλκάνη μέσα στην έκθεση της Χρύσας Ρωμανού
Κοστούμια: 240791 της Ελένης Καββάδα
4ος όροφος
14.00 & 17:00
Προβολή Γυναίκες στον χρόνο (2024) από το Save the Dates, ένα οπτικοακουστικό αρχείο για τη σύγχρονη τέχνη
Αίθουσα προβολών-Μεσοπάτωμα
18.00
It Starts with a Question [Αρχίζει με ένα ερώτημα], επιτελεστική μουσική ομιλία από τη Céline Gillain
Ισόγειο
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
ΚΥΡΙΑΚΗ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 13:00-19.00
13.00
Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο*
Μετα-συναυλία μουσικής δωματίου από την Αναστασία Κότσαλη και τον Μιχάλη Καλκάνη μέσα στην έκθεση της Χρύσας Ρωμανού
Τα κοστούμια είναι του ελληνικού οίκου 240791 της Ελένης Καββάδα.
4ος όροφος
Η μεσόφωνος Αναστασία Κότσαλη και ο μουσικός Μιχάλης Καλκάνης προσκαλούν το κοινό σε μια συμμετοχική μουσική περφόρμανς, μια μετα-συναυλία μουσικής δωματίου. Μια φούγκα μουσικού κολάζ/ντεκολάζ – με κοντραμπάσο και φωνή – και μια εμπειρία τραγουδιού με συμμετοχή του κοινού, με το τετράπτυχο melodies του Μιχάλη Καλκάνη, “Never throw stones without reason” [Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο] (sic). Τα όρια μεταξύ των χώρων χάνονται, όπως ακριβώς και στα έργα της Χρύσας Ρωμανού, όπου συνυπάρχουν η παράλογη κανονικότητα, το comme-il-faux παράδοξο, τα ψηλά τακούνια, το κολάζ, το ντεκολάζ, τα ζωδιακά σύμβολα και άλλες ετερόκλητες αναφορές. Σταδιακά δημιουργείται ένα μουσικό παλίμψηστο με επαναλαμβανόμενα ρυθμικά μοτίβα, στο τέλος του οποίου το κοινό και οι ερμηνευτές δημιουργούν μια pop-up περφόρμανς μουσικής δωματίου.
* Ο τίτλος προέρχεται από παιδική ζωγραφιά της Χρύσας Ρωμανού, τα ορθογραφικά λάθη είναι δικά της.
Η μεσόφωνος Αναστασία Κότσαλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Στούντιο Όπερας της ΕΛΣ, στην Ακαδημία Κιτζάνα της Σιένας, στη Διεθνή Θερινή Ακαδημία Μοτσαρτέουμ με τον Τομ Κράουζε. Συνεργάζεται ως σολίστ με ΕΛΣ, Καμεράτα – Armonia Atenea, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συμφωνική Ορχήστρα ΕΡΤ κ.ά. Σημαντικό κομμάτι της καλλιτεχνικής της έρευνας αποτελεί η σύμπραξη με εικαστικούς σε λυρικές performance, ανάμεσα τους η Ρένα Παπασπύρου, η Mαλβίνα Παναγιωτίδη, η Ναταλία Μαντά,οι Vaskos κτλ. Eίναι ιδρυτικό μέλος της Ομάδας Μουσικού Θεάτρου Ραφή, η οποία στη δεκαετή πορεία της έχει συμπράξει με τους σημαντικότερους πολιτιστικούς φορείς της Ελλάδας (ΕΛΣ, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κ.ά.).
Ο μουσικός Μιχάλης Καλκάνης ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Ως κοντραμπασίστας, η βάση του είναι η κλασική μουσική και είναι μόνιμο μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας Δήμου Αθηναίων. Παράλληλα επικεντρώνεται στην έρευνα και τον πειραματισμό πάνω στις τεχνικές εκτέλεσης του κοντραμπάσου κάτι που αντανακλάται τόσο στις δικές του μουσικές όσο και στις συνεργασίες του με ανεξάρτητους καλλιτέχνες αλλά και με οργανισμούς όπως το Flux Laboratory. Το σχήμα του ‘Mihalis Kalkanis Group’ έχει συμμετάσχει στα σημαντικότερα ελληνικά φεστιβάλ όπως στη Μικρή Επίδαυρο στα πλαίσια του Φεστιβάλ Αθηνών, στο Summer Nostos Festival (Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος), Athens Jazz Festival αλλά και στο Palma Jazz Festival (ES), Aglan Jazz Festival (CY).
Μέσα από τη μουσική του συνδιαλέγεται συχνά με άλλες τέχνες όπως τη φωτογραφία, την ποίηση τον χορό κλπ.
14.00
Πρώτη προβολή: Γυναίκες στον χρόνο (2024) από το Save the Dates, ένα οπτικοακουστικό αρχείο για τη σύγχρονη τέχνη
Αίθουσα Προβολών-Μεσοπάτωμα
Ειδική προβολή, που δημιουργήθηκε για το κλείσιμο του εκθεσιακού κύκλου Κι αν οι γυναίκες κυβερνούσαν τον κόσμο; και η οποία περιλαμβάνει αποσπάσματα συνεντεύξεων με 30 σύγχρονες καλλιτέχνιδες από το Save the Dates, ένα οπτικοακουστικό αρχείο για τη σύγχρονη τέχνη.
Στις συνεντεύξεις παρουσιάζονται εμβληματικές καλλιτέχνιδες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως οι Marina Abramović, Ghada Amer, Sophie Calle, Nan Goldin, Mona Hatoum, Annette Messager, Ελένη Μυλωνά, Shirin Neshat, Μαρία Παπαδημητρίου, Λήδα Παπακωνσταντίνου, Χρύσα Ρωμανού, Penny Siopis και Kiki Smith, μεταξύ άλλων. Μέσα από τη μονταρισμένη σεκάνς ξεδιπλώνεται μια ανοιχτή αφήγηση που αγγίζει ζητήματα φύλου, ταυτότητας, πολιτικής, μνήμης και οικολογίας.
Το πρόγραμμα Save the Dates, ένα οπτικοακουστικό αρχείο για τη σύγχρονη τέχνη, δημιουργήθηκε με σκοπό να διασωθούν τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές της περιόδου 1995-2024 ώστε να αποτελέσουν ένα ευρύτατο πεδίο έρευνας της σύγχρονης τέχνης. Περιέχει – έως τώρα – 756 αρχεία εκπομπών της Κατερίνας Ζαχαροπούλου, πλήρως τεκμηριωμένων και κατηγοριοποιημένων ώστε να διευκολύνουν την πρόσβαση και θέασή τους. Η ΕΡΤ έχει παραχωρήσει το δικαίωμα για δωρεάν εκπαιδευτική χρήση του συνόλου των αρχείων των εκπομπών στο ΕΜΣΤ και την ΑΣΚΤ, ενώ το 2023 υπογράφτηκε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ των δύο ιδρυμάτων. Κύριος χορηγός της πλατφόρμας του Save the Dates είναι ο οργανισμός ΝΕΟΝ. Η υλοποίηση των εκπαιδευτικών δράσεων και το δημόσιο πρόγραμμα με τη χρήση του Save the Dates πραγματοποιείται σε συνεργασία με το ΕΜΣΤ και την ΑΣΚΤ με την χρηματοδότηση της Συλλογής Δ.Δασκαλόπουλου.
16.00
Ποτέ νά μή ρίχνομε πέτρες χορίς λόγο
Συμμετοχική μουσική περφόρμανς από την Αναστασία Κότσαλη και τον Μιχάλη Καλκάνη μέσα στην έκθεση της Χρύσας Ρωμανού
Κοστούμια: 240791 της Ελένης Καββάδα
4ος όροφος
17.00
Προβολή Γυναίκες στον χρόνο από το Save the Dates, ένα οπτικοακουστικό αρχείο για τη σύγχρονη τέχνη
Αίθουσα Προβολών-Μεσοπάτωμα
18.00
It Starts with a Question [Αρχίζει με ένα ερώτημα], 2024, επιτελεστική μουσική ομιλία από τη Céline Gillain (αφήγηση, μουσική), σε ανάθεση του EMΣΤ
Ισόγειο
Η περφόρμανς αυτή είναι ένας φόρος τιμής σε όλες τις καλλιτέχνιδες που συμμετείχαν κατά τη διάρκεια του τετραμερούς, ετήσιου εκθεσιακού κύκλου. Για τον σκοπό αυτό, η καλλιτέχνιδα αναλαμβάνει τον ρόλο της αφηγήτριας σε μια υβριδική ομιλία που ανατρέπει την παραδοσιακή μορφή της διάλεξης, με πολιτικούς και προσωπικούς στοχασμούς, αυτομυθοπλασία και καυστικά ευφυολογήματα. Διερευνώντας την ιδέα της γυναικείας συγγενικότητας, το It Starts with a Question εξετάζει το πώς το έργο και η δραστηριότητα των σύγχρονων καλλιτέχνιδων είναι στενά συνυφασμένα με την ιστορία εκείνων των γυναικών που χάραξαν τον δρόμο για αυτές. Το It Starts with a Question είναι μια οφειλόμενη ένδειξη σεβασμού, που αποσκοπεί να συνδέσει τις κουκκίδες μεταξύ της ιστορίας και του μέλλοντος.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Η είσοδος για όλο το διήμερο θα είναι δωρεάν.