Η Έρικα Σκούρτη στο έντονα αυτοβιογραφικό της έργο χρησιμοποιεί το χιούμορ, την ειρωνεία, την παρωδία και την αυτοέκθεση, για να πραγματευτεί θέματα που αφορούν το συναίσθημα, την οικειότητα, την εργασία, την αμφιβολία και την αυτοβελτίωση, αλλά και το ρόλο του καλλιτέχνη σε σχέση με την τεχνολογία. Το έργο της αποτελεί μια ανοιχτή διαδικασία αυτοαφήγησης, όπου η προσωπική βιογραφία συναντά τη συλλογικότητα, το προσωπικό συνδιαλέγεται με το πολιτικό και η πραγματικότητα με τη μυθοπλασία. Η εικαστική πρακτική της ξεκινά από μια διαδικασία παρατήρησης του εαυτού και από τη συστηματική καταγραφή της καθημερινής ζωής μέσα από τη δημιουργία έντυπων και οπτικοακουστικών ημερολογίων. Κάνοντας συστηματική χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των εφαρμογών του κινητού τηλεφώνου της, η Σκούρτη επανεπεξεργάζεται τα προσωπικά της αρχεία και δημιουργεί κειμενικά έργα σε ύφασμα ή χαρτί, αλλά και περφόρμανς, βίντεο και κολάζ που τα διακρίνει η lo-fi, ωμή και σπασμένη αισθητική. Οι θεατές γίνονται ηδονοβλεπτικά μάρτυρες της προσωπικής της ζωής και αναγνώστες φράσεων, λέξεων και εννοιών με ανοιχτό και πολλαπλό νόημα.
Η έκθεση στο ΕΜΣΤ αποτελεί την πρώτη ατομική της έκθεση στην Ελλάδα και την πρώτη της μεγάλη μουσειακή έκθεση.
Επιμέλεια: Δάφνη Βιτάλη
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗ
Η εικαστικός και συγγραφέας Έρικα Σκούρτη γεννήθηκε στην Αθήνα και ζει ανάμεσα στο Λονδίνο και την Αθήνα. Το έργο της περιλαμβάνει κείμενα, υφάσματα, βίντεο και περφόρμανς για να θίξει θέματα που αφορούν το συναίσθημα, την αυτομυθολόγηση και την αυτοέκθεση, την εργασία και τη σύνδεση προσωπικών και συλλογικών δομών. Αγκαλιάζοντας το τυχαίο, το χιούμορ και τα lo-fi μέσα, η δουλειά της εξερευνά τη γραφή της ζωής ως μια ανοιχτή διαδικασία στενά συνυφασμένη με τη συλλογικότητα. Συχνά επανεπεξεργαζόμενη τυχαία αρχεία της καθημερινής ζωής, από σεντόνια μέχρι μηνύματα Whatsapp, η δουλειά της επιστρέφει σε θέματα επίδρασης, εργασίας και αυτοέκθεσης, συνδέοντας το προσωπικό με απρόσωπες δομές αξίας και νοήματος.
Ατομικές εκθέσεις περιλαμβάνουν: Α: Spill Sections στο StudioRCA (και οι δύο το 2018). Οι ομαδικές εκθέσεις περιλαμβάνουν: Survival Kit 13, Λετονικό Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (2022) Μπιενάλε της Αθήνας 7: ECLIPSE (2021), Machines of Loving Grace, High Line, Νέα Υόρκη (2019) More Than Just Words [On the Poetic], Kunsthalle Wien, Βιέννη (2017) We Were Having a Little Flirt, Pump House Gallery, Λονδίνο (2018) Bedlam: The Asylum and Beyond, Wellcome Collection, Λονδίνο, Big Bang Data, Somerset House, Λονδίνο (και τα δύο 2016) Poetics and Politics of Data, HeK Basel (2015). Προβολές των έργων της και περφόρμανς έχουν πραγματοποιηθεί, μεταξύ άλλων, στη Hayward Gallery, Λονδίνο, στο Kunstverein του Μονάχου, στο FACT Liverpool, στην Transmediale στο 15 Haus De Kulturen der Welt, Βερολίνο και στο David Roberts Art Foundation, Λονδίνο.
Το συγγραφικό έργο της Scourti έχει δημοσιευτεί μεταξύ άλλων στα βιβλία: On Care (Ma Biblioteque, 2020), Spells: 21st Century Occult Poetry (Ignota Press, 2018) Fiction as Method (2017, Sternberg) Documents of Contemporary Art: Information (2016, MIT Press).
Έχει πραγματοποιήσει residencie στο Cove Park, Σκωτία (2022), στο Haus N, Αθήνα (2021), στο Rupert, Λιθουανία (2019) και στο Vermont Studio Centre (2012) μεταξύ άλλων. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιεί ένα διδακτορικό στο Τμήμα Τέχνης του Goldsmiths και είναι λέκτορας στο BA Fine Art στο Central St Martins, Λονδίνο.
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ
Η έκθεση συνοδεύεται από ψηφιακό κατάλογο:
ΕΡΙΚΑ ΣΚΟΥΡΤΗ-PROFILES OF YOU