Η συνεργασία του ΕΜΣΤ με την Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου (ΕΓΠΑΑ) συνεχίζεται με μια ακόμα καλλιτεχνική δράση συμπερίληψης με τίτλο «Το αλφαβητάρι της αποδοχής».
Μια ομάδα εφήβων προσφύγων που διαβιούν σε Κέντρα Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Κοινωνικού ΕΚΑΒ και του Συλλόγου Μερίμνης Ανηλίκων και Νέων – Society for the Care of Minors που βρίσκονται υπό την εποπτεία της ΕΓΠΑΑ και μια ομάδα μαθητριών/-ών από το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας – Γεννάδειο συναντήθηκαν την Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2022 στο ΕΜΣΤ με σκοπό να συμμετάσχουν μαζί σε ένα καλλιτεχνικό εργαστήρι, βασισμένο στην περιοδική έκθεση του ΕΜΣΤ STATECRAFT: Διαμορφώνοντας το κράτος.
Με αφορμή μία επιλογή από τα έργα της έκθεσης, οι έφηβοι συζήτησαν και αντάλλαξαν απόψεις πάνω σε θέματα όπως: η μετανάστευση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η ελευθερία μετακίνησης, η αποδοχή και οι αποκλεισμοί, η βία, οι εθνικισμοί, η εθνική και η ατομική ταυτότητα. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας καλλιτεχνικά μέσα έκφρασης και ιδέες που τα έργα τους ενέπνευσαν, συνεργάστηκαν ανά ζεύγη για να δημιουργήσουν ένα ομαδικό έργο: Το αλφαβητάρι της αποδοχής.
Η συνεργασία του ΕΜΣΤ με την Ειδική Γραμματεία Προστασίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου πραγματοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΜΣΤ Χωρίς Σύνορα.
Ο τίτλος του εργαστηρίου αποτελεί παράφραση του τίτλου του έργου The ABC of Racist Europe της Daniela Ortiz.
ΣΤΙΓΜΙΟΤΥΠΑ - Η ΔΡΑΣΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
Ali: «Ισότητα είναι αυτό που συμβαίνει εδώ, είναι ότι κάθεσαι δίπλα μου και μοιραζόμαστε τα ίδια πράγματα.
Η αγάπη και ο σεβασμός είναι ο μόνος τρόπος να κρατηθούμε στην ίδια βάρκα, η βάρκα χωρίς αγάπη και σεβασμό βουλιάζει».
.
Faizal: «Ποτέ στο παρελθόν δεν είχα επισκεφτεί κάποιον αντίστοιχο χώρο.
Μου άρεσε πολύ που γνώρισα καινούριο κόσμο κι έκανα ενδιαφέροντα πράγματα.
Ένιωσα ότι μπήκα στην ελληνική κοινωνία. Τέτοιου είδους δραστηριότητες μας βοηθάνε στην ένταξη μας στην κοινωνία».
.
Hadid: «Ήταν πολύ όμορφα και πέρασε ευχάριστα ο χρόνος.
Στην δράση με τα παιδιά από το ελληνικό σχολείο δυσκολεύτηκα λίγο με την γλώσσα.
Θα προσπαθήσω να βελτιώσω τα ελληνικά μου, για να είμαι πιο άνετος σε επόμενη φορά».
.
Μohamed: «Είμαι χαρούμενος μετά από όλο αυτό.
Μου άρεσε που γνωρίσαμε παιδιά από την Ελλάδα και μιλήσαμε μαζί τους για ζητήματα μετανάστευσης».
.
Αλεξάνδρα: «Ακόμα και το ίδιο το χάσμα που προκαλούν οι διαφορετικές γλώσσες,
μπορεί να εκληφθεί εν μέρει και ως κοινή εμπειρία και βίωμα που ενισχύει την οικειότητα.
Έτσι, η συνεργασία δεν υπονομεύεται μονάχα από την έλλειψη ενός κοινού γλωσσικού κώδικα,
αλλά ίσως και να διευκολύνεται μιας και τα μέλη της ομάδας αυτόματα συνδέονται με κάτι κοινό, τη διαφορετικότητα τους».
.
.